Onko kellään käynyt näin, että E90-kommarin ohjelmiston päivityksen jälkeen pariliitokset hävisivät ja bluetooth ei toimi enää ollenkaan? Vaikka kaikki asetukset ovat ok, niin puhelin ei näy muille eikä puhelin löydä muita laitteita, mm. HF? Voiko olla jokin "fyysinen" vika vai onko tässä vehkeessä yleensäkään jotain "lähetinpalikkaa"?
Tuo on ihan luonnollista, että pariliitokset häviää, kun softaushan tyhjentää puhelimen muistin. Ilmoittaako puhelin mistään virheestä, kun BT:tä yrittää käyttää. Tuleeko "toimintoa ei voi suorittaa" -ilmoitus tms.
Joo, mutta kun palautin varmuuskopion, niin pariliitokset eivät palautuneet (en tiedä pitäisikö edes palautua vaan pitääkö hakea uudelleen?). Kun yritän "uusi laitepari" -toimintoa, niin puhelin ei löydä laitteita eikä ilmoita mitään, haku vaan päätyy. Samoin esim. läppärini ei löydä puhelintani, muut lähellä olevat kyllä ilmestyvät näytölle.
olen kerran päivittänyt E-sarjalaisen ja vaikka (yritinkin) palauttaa varmuuskopioita sain käytännössä viettää softien lataamisessa ja asentamisessa koko päivän. En enää ikinä tee puhelimeen softapäivitystä ellei se todellakaan ole erittäin tärkeä. Epäilen että sinullekin kävi jotain tähän suuntaan.
No nyt selvisi. Nokia on juuri tiedottanut huoltoliikkeille, että tällaisia ongelmia on ilmennyt muutamissa kommunikaattoreissa. Tänään lähti mun kommarini keskushuoltoon, jossa vaihtavat koko "bluetooth-palikan" uuteen. Paikallinen huoltoliike sitä ei saa kuulemma tehdä. Katsotaan miten homma etenee...
Onkohan tämä E90 nokian puhelimien musta lammas, kun ensin säädetään näyttöjä ja sitten bluetoothia, mitähän vielä... Huvittavaa lukea että ainakin alunperin 1000€ maksava laite on huollossa jatkuvasti. Ja oma ~300€ luuri taas toimii aivan moitteetta, muutamia pikkujuttuja olen itse joutunut korjailemaan.