Hei! Minun pitäisi saada tuon modeemin Nat-tila pois käytöstä, en ole onnistunut siinä noita ohjeita noudattaessa mitä löytyy täältäkin, mutta olen nähnyt jossain semmoisen firmware päivityksen tuolle modeemille joka laittaa automaagisesti NAT:in pois käytöstä! Minulla oli se, mutta menin pakon tiellä boottaamaan modukan ja se hävisi, enkä löydä kys. päivitystä enään mistään! Joten jos jollain olisi linkkiä siihen niin kiitos! Ja niin tottakai, kyseessä on versio 1
Modeemin Firmware ei kyllä katoa vaikka sitä modeemia kuinka boottisit. Mistä niin päättelet että NAT on nyt käytössä? Minkä ip-osoitteen saat tuolla: Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig/all
Okei, okei, en ollu varma tuosta oikeasta sanasta niin laitoin lähimmän minkä keksin mutta antaa tuolla IP:ksi 192.168.0.100 ja NAT:in luulen olevan päällä esim. sen takia että kun yritän tehdä TM nationssissa oman servun valittaa NAT ongelmasta ja kukaan ei näe servuani, mutta ennen kun minulla oli tuo NAT:in poisto kikkausohjelma tms. niin kaikki näki servuni ja ei valittanut mistään!
Kyllähän tuossa NAT on käytössä, mutta kerroppas tarkalleen mikä tuo "kikka" on ollut millä olet sen aikaisemmin hoitanut?
Kun en ole aivan varma, saattoi olla jonkinlainen .exe filu joka jotenkin päivitti modeemin niin että pakotti NAT:in pois. Tai sitten vain suoraan jonkilainen päivitys? Saatoin sen täältä AD:n foorumeilta löytää, en ole aivan varma. En ole löytänyt sitä edes Telewellin sivuiltakaan vaikka kuinka olen etsinyt. Pitänee varmaan laittaa mailia suoraan Telewellille ja kysästä.