Easy cleaner

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Onsku, Feb 16, 2005.

  1. Onsku

    Onsku Guest

    Tökkii ja hidastelee. Onko tuosta apua/vaaraa? Tohtiiko löydöt poistaa, ettei kone sekoo? Spybot ja Ad-Aware myös käytös.
     
  2. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Ei kannata poistaa aivan kaikkea mitä easy cleaner löytää... Tarkista hieman että missä kansioissa ja mitä nämä "turhat" tiedostot on ennenkuin deletoit.

    Mutta kyllä tuosta myös apua on.... :)
     
    Last edited: Feb 16, 2005
  3. Nortti

    Nortti Regular member

    Joined:
    Jun 19, 2004
    Messages:
    580
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

    Neuvo:

    HUOM!
    Jos käytät EasyCleaner-ohjelmaa niin tarkista että versio on 2.0.369 tai uudempi, koska vanhemmat versiot aiheuttavat ongelmia WinXP:ssä (Mm. Ohje ja tuki –toiminto ei toimi).
    Uusin versio on tällä hetkellä 2.0.6.380.

    Ohjelma löytyy esim. tuolta:

    http://personal.inet.fi/business/toniarts/dwnloads.htm

    http://koti.mbnet.fi/pattaya1/muut_ilmaisohjelmat.htm

    VAROITUS:
    Duplikaatteja ei ohjelmalla kannata poistaa koska seurauksena voi olla koneen sekoaminen.

    TURHAT TIEDOSTOT:
    Itse olen poistanut kaikki turhat tiedostot jotka löytyvät etusivulla olevan Turhat–nappulan alta.
    Sieltä olen ruksannut kaikki siellä olevat kohteet:

    - Normaalit
    - Ylimääräiset tyypit
    - Temp-hakemistot
    - Väliaikaiset Internet-tiedostot
    - Selaimen historia
    - Selaimen evästeet

    REKISTERIN PUHDISTUS:
    Etusivulla oleva Rekisteri-nappulan alta löytyy rekisterinpuhdistus –toiminto.

    Poistetut tiedostot menevät roskakoriin josta ne pystyy tarvittaessa palauttamaan, joten jos haluat olla varovainen niin putsauksen jälkeen älä tyhjennä roskista muutamaan päivään.
    Itse en ole koskaan joutunut palauttamaan mitään poistettuja koska ei ole ollut mitään ongelmia.

    OHJEITA:
    Ohjelman etusivulla olevan Apua-nappulan alta löytyy paljon tietoa ohjelmasta.

     
  4. Toymaatti

    Toymaatti Active member

    Joined:
    Feb 4, 2005
    Messages:
    1,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ja kun EC:n jälkeen teet levyn eheytyksen(2 kertaa peräkkäin)niin eiku paranee.
     
  5. viola78

    viola78 Member

    Joined:
    Feb 6, 2005
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    REKISTERIN PUHDISTUS:
    Etusivulla oleva Rekisteri-nappulan alta löytyy rekisterinpuhdistus –toiminto.

    Voiko nuo kaikki turvallisesti poistaa?
     
  6. jersi

    jersi Regular member

    Joined:
    Jan 21, 2005
    Messages:
    198
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    no mä en kauheesti menis puhdisteleen niitä rekistereitä.mielestäni riittää ku 1 vuodessa asentaa windowssin uudestaan siinä puhdistuu rekisterit samalla.järkevintä sillä on puhdistaa vain nuo turhat tiedostot mitä edellä mainittiin.
     
    Last edited: Mar 21, 2005
  7. Toymaatti

    Toymaatti Active member

    Joined:
    Feb 4, 2005
    Messages:
    1,038
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kyllä minä ainakin olen poistanut kaikki EasyCleanerin rekisterinpuhditukseen ehdottamat(paitsi System Volume Information=Järjestelmänpalautus tiedostot(kun kaikki ruudut on rastittu)).
    Tosin olen puhdistanut rekisterin paljon tehokkaammin RecSeekerillä(ja poistanut KAIKKI löydöt).

    jersi, ehkä joudut asentamaan käyttiksen vuosittain juuri sen takia ettet siivoa sitä lainkaan. Näin käy asunnollekkin jos vuosi vain asutaan(eikä siivota), niin alkaa olla remontin tarvis ;)
     
  8. viola78

    viola78 Member

    Joined:
    Feb 6, 2005
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos Toymaatti!!!
     
  9. jersi

    jersi Regular member

    Joined:
    Jan 21, 2005
    Messages:
    198
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    meinasin vaan ettei ne rekisterit konetta tuki.helpompi saada kone sekasi noilla ohjelmilla jos ei tiedä mitä rekistereitä poistelee.
     
  10. gerbiili

    gerbiili Active member

    Joined:
    Aug 7, 2004
    Messages:
    1,848
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    no jaaps, easycleanerilla ja regcleanerilla poistan aina kaikki löydöt. ainoa mitä en tee on duplikaatteihin puutu easylla, eikä ole kyllä koneessa ongelmia. muistaa aina vain katsoa onko easycleanerin mustaa listaa päivitetty (päivityksistä löytyy kohta.)
     
  11. -ReapeR-

    -ReapeR- Regular member

    Joined:
    May 13, 2003
    Messages:
    243
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    joo kyllä ite oon kaikki poistanu rekisteristä mitä easycleaner on löytäny ja ei oo ongelmia tullut..

    ainakin ne vihreällä pallukalla olevat pitäs olla täysin turvallista poistaa :)
     

Share This Page