EasyCleanerilla rekisterin putsaus, ongelma

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Hjeikki, Mar 18, 2006.

1. Hjeikki

Hjeikki Member

Trophy Points:
    11
    Kokeilin kerran huvikseen tuota rekisterinputsausta, ja se löysikin ihan kivasti "turhia" rekisterinavaimia, mutta voiko tuohon ohjelmaan luottaa että sen havaitsemat avaimet ovat tosiaankin turhia?

Esim. jos avain on tämmöinen:

HKEY_LOCAL_MACHINE Software\Classes\TypeLib\{15E7D23B-736E-46FA-BFFD-CBEC4126BEFD}\5.0\0\win32 C:\WINDOWS\system32\ImgConv.dll

Minulla ei ole hajuakaan avaimen tärkeydestä, ovatko ohjelman havaitsemat avaimet aina turhia?

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Mikä lie tuo ImgConv.dll...

Mutta eikös käyttämäsi ohjelma osaa ottaa poistamista avaimista varmuuskopion? Jos, niin aina voi palauttaa avaimet siitä.

3. mk99

mk99 Regular member

Trophy Points:
    28
    olen jo parisen vuotta käyttänyt kyseistä toimintoa ja ei ole ollut mitään ongelmia, että pitäisi joku arvo palauttaa. kaikki mitä on löytänyt olen poistanut.

4. Tepsu9

Tepsu9 Active member

Trophy Points:
    93
    ImgConv.dll, joissakin vakoiluohj. on tuo kyseinen *.dll tiedosto

5. handeran

handeran Regular member

Trophy Points:
    26
  6. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Rekisterin putsaus EasyCleanerilla on turvallista koska kaikki poistettu voidaan haluttaessa helposti palauttaa kuten mk99 sanoo. Mulla on ollut EasyCleaner monta vuotta eikä kertaakaan rekisterin putsaus ole aiheuttanut ongelmia. Samoin hyvin toimii turhien poisto, jota kannattaa käyttää ja lisätä oletusasetukseen ainakin temp-tiedostot. Sen sijaan duplikaattien poisto voi aiheuttaa ongelmia eikä siihen kannata ryhtyä, jos ei tarkalleen tiedä missä kohdissa ko. tiedostoja tarvitaan. Asiasta onkin varoitus ohjelman ohjeissa.

7. Hjeikki

Hjeikki Member

Trophy Points:
    11
    joo täytyy sitten poistaa nuo, olen hiukan epäilevä tällaisissa ohjelmissa, kun on aikasemmin tärkeitä tiedostoja tullut poistettua. Kiitoksia neuvoista :)

8. yimanya

yimanya Guest

Voiko Windows-hakemistosta poistaa noita tmp-päätteisiä tiedostoja? Eihän ne tilaa vie yhtään mutta jos eivät tarpeellisia ole niin sama kai poistaa. Mitäs noi tiedostot muuten on?

http://i1.tinypic.com/rua81z.png

9. teppoI

teppoI Moderator Staff Member

Trophy Points:
    48
    kaikki .tmp tiedostot voi poistaa.

10. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Voi poistaa jos ei mitään softan asennuksia ja vastaavia ole kesken. Temp-tiedostot ovat väliaikaistiedostoja, joita tarvitaan erilaisiin tarkoituksiin esim. softan asennusten yhteydessä. Olisi fiksua, että softat ne itse poistaisivat, mutta harvassa lienevät niin taitavat. Vaivattomimmin ja vähemmällä klikkailulla Temp-tiedostot poistaa vaikka EasyCleaner. Pitää vain kruksata kohdan Turhat asetuksiin tämä lisäys.

Kuvassa olevat Temp-tiedostot ovat tyhjiä ja syntyneet ehkä juuri asennusten yhteydessä.

11. teppoI

teppoI Moderator Staff Member

Trophy Points:
    48
    temmpejä voi myös poistaa windowsin etsi toiminnolla. Laitat vain hakukenttään *tmp . tosin kannattaa ladata EC ta CC putsaamaan sillä löytävät muutakin turhaa.

12. tmm68

tmm68 Regular member

Trophy Points:
    26
    Easy Cleaneria voit käyttää aika hyvällä omallatunnolla. Tosin se ei osaa putsata kaikkea (lähinnä käyttiksen tietoja). Olen käyttänyt CrapCleaneria lisäksi. Löytyy täältä: http://www.ccleaner.com/ ja koska nyt kerran alettiin virittelemään, niin pannaan vielä tämmöinenkin osoite jakoon: http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/OptimizeXP.html
    Näitä ohjeita noudattamalla koneen saa viritettyä hyvin tehokkaaksi helpolla... suosittelen!

Share This Page