kokeilin tossa eilen Easydivx 8.01:stä ja elokuvan sai ripattua ihan ok mutta ääniä ei tullut ollenkaan (AC3) ja tekstitiedostot (sub) ei avautunut BSplayerillä,playalla,ratlightillä joten mille ohjelmalle tekstit on tehty? luin tossa vanhoja keskusteluja ja ilmeisesti muillakin on ollut samoja ongelmia
Audio-ongelmat johtuvat yleensä siitä, että leffassa on DTS-äänet, joita kukaan ei ole so far onnistunut purkamaan toistettavaan muotoon. Ja EasyDivX v0.81:n (oikea versionumero..) tekstit ovat VobSub-muodossa, joita ainakin DirectVobSub tukee nätisti -- löytyy VobSub-paketin sisältä, joka tietysti löytyy aD:n softa-alueilta.
DTS-ääniä ei saa ulos? Plööh? Mielestäni olen joskus heittänyt DTS-äänet MP3-muotoon ja ihan OK niistä tuli. Siinähän tekstitiedostossa minkä esim. Smartripper tekee on ne äänet alekkain. Mikä piru se SDDS oikein on? DTS? Sillä jos on, niin sitten en ole niitä onnistunut ottamaan... Taas todella sekaisia viestejä minulla...
Taisi olla SDDS, mutta tosiaan DTS-saundeja ei mikään osaa downmixata eikä lukea, ei edes uudet DVD2AVIt. Näin siis ainakin itse olen ymmärtänyt -- ja tuo on eniten kysymyksiä aiheuttava "feature" nykyisin. Eli "MIKSI MUN DIVX:SSÄ EI KUULU ÄÄNET" -- "SIKSI ETTÄ RIPPASIT DTS-ÄÄNET JA KUN NIITÄ EI VOI RIPATA". Eli listasta aina katsellen AC3-audiot ja niiden mukaan eläen.
ei siinä muuten ollut DTS ääniä vaan ihan dolby digital äänet.siellä easyn "työkansiossa" oli äänitiedosto jossa oli leffan äänet eli...
Onko sinulla muuten Audiofiltterit asennettuna? Ne on aikas tärkeät noin äänen ulostulemisen kannalta, sillä ilman niitä joka ikinen softa on hukassa AC3-äänien kanssa. Audiofiltterit saat osoitteesta http://www.doom9.org/Soft21/Filters/audiofilters.zip . BTW, toivottavasti teit 2 CD:n version leffastasi, sillä mielestäni AC3-äänet haukkaa turhasti bitratea kuvalta (1 CD:lle). Tämä siis vain huomautus.
joo ei AC3 voi käyttää 1cd versioissa pilaamatta kuvan laatua. mielestäni olen asentanut...hmm kyllä rippaus onnistui AD ohjeiden mukaa mutta kun tarvis löytää vielä helpompi tapa tehdä varmuus kopio ettei itse tarvii istua koneen ääressä kaikkia iltoja vaan laittaa vaikka muija töihin=)
esukki: Naisten orjuuttaminen tietokoneiden ääressä on julmaa ja olet toisaalta siinä vaiheessa ymmärtänyt väärän paikan ko. alistamiselle. Mutta anyway, kannattaa kokeilla DVD2SVCD:tä "automatisoituun" backuppaukseen, kerran löydät hyvät asetukset, niin hommalle tarvii tehdä hyvin vähän tämän jälkeen. Tietysti SVCD:ssä on se kolmen CD:n dilemma aina, mutta se on sitten makuasia.