elikkäs, ajattelin tehdä elokuvan sillä tavalla, että otan .dem filusta kuvia(.bmp-->.jpg,30fps) ja niistä teen sitten avin, eli lisätäänkö efektit jne. vasta siinä vaiheessa, kun tiedostot on .avi muodossa? entäs mitkä olisi hyviä ohjelmia joissa olisi paljon efektejä? mitä tarkoittaa "keyframe"? lisäksi olen havainnut, että lähes joka avissa minkä olen tehnyt, niin tulee kohtia, joissa kuva pätkäsee kohtalaisen pitkäksi aikaa, osaako joku sanoa mistä kyseinen ongelma voisi johtua? koneeni on 2700xp,r9600pro,1024mb, eli en ihan heti uskoisi että johtuu koneesta. kiitokset!
näkyykö toi pätkiminen kun katsoo noita BMP/JPG tiedostoja peräjälkeen? Millä ohjelmalla teit JPG:eistä AVI:n? Pinnacle Studio, Adobe Premier ja Sony Vegas ovat videoeditointiohjelmia joilla pärjää vähän pidemmällekkin. Keyframe(t) on ne framet joista lasketaan ne loput framet noiden keyframejen välissä, eli ne sisältää enemmän infoa ja sitten loput framet lasketaan muutoksen avulla noista keyframeista.
Eli pätkiminen tulee sen jälkeen, kun olen tehny/muuntanut jpg/bmp- tiedostoista avin, jonka olen tehnyt muutamilla eri ohjelmilla: useimmiten videomatch:lla ja bmp2avi(jolloin ei ole tarvinnut muuntaa kuvia jpg:ksi) kuvat olen muuntanu jpg:ksi acdsee:llä. olen myös havainnut, että jos teen huonolaatuisemman elokuvan, niin vaikuttaisi siltä, että silloin leffa toimisi paremmin, en myöskään usko että johtuu codecista(xvid&divx)koska olen kokeillut eri asetuksia&bitrateja jne. niin, ja olen kokeillut muutamia kertoja tuota adobe premiereä, ja en ole kertaakaan onnistunut tekemään kyseisellä ohjelmalla edes hidastuksia tms, puhumattakaan efekteistä, eikös se mene niin että jos haluaa efektejä, niin pitää homma viel after effects tuohon lisäksi, tms?
Joo kunnon efektejä haluaa niin ne pitää kaivella tuollaisista ylihinnoitelluista paketeista. Hidastus onnistuu premier:issä esim Example: In Adobe Premier, right-click the video clip in the timeline and adjust the speed. Note that the length of the clip will also be changed as a result. virtualdub(mod):illa on helppo kasata noi BMP tiedostot AVI:ksi.