Nyt mennee hermot! Olen yrittänyt taistella tämän ääniasian kanssa jo pari viikkoa, eikä näytä toimivan edelleenkään. Yritän siis liittää Samsungin miniläppärin, Samsungin taulutelkkariin. Kuva siirtyy moitteettomasti VGA:n kautta ja äänen siirtymiseen olen hankkinut RCA-kaapelin, jossa siis toinen pää 3,5mm. Tämän pään siis olen liittänyt vihreään kuulokeporttiin ja valkoinen/punainen johto on television Audio In -kohdassa. STILL NO SOUND!!! Olen yrittänyt etsiä asetuksista kohtaa, joka voisi vaikuttaa siihen, ettei ääni kuulu, mutta en löydä mitään syytä! Ja ei, tietokone ei ole Mutella ja molemmissa päissä on Volumea. Tietokoneen äänet toimivat kyllä muuten normaalisti. Onko kellään ollut samaa vikaa ja voiko joku auttaa ja kertoa, mistä tässä on oikein kyse!?!
Kannattaa ekaksi testata toisella äänilähteellä, esim. kannettavalla MP3-soittimella, että tuleeko se ääni telkkarille asti. Telkkarin manuaalista kannattaa myös tarkistaa, jos siellä on jotain erikoismainintoja asian tiimoilta.
Ilmeisesti siellä on: Pikaisella googlauksella näytti, että ainakin joissakin LG-telkkareissa VGA-tuloa käytettäessä äänen tuloliitin on sen lähellä oleva 3,5 mm jakki. RCA-ääniliittimet toimivat ilmeisesti muun videotulon yhteydessä.
Nuokin ovat kovin usein luvattoman surkeita, varsinkin se naaraspuoli. Itsellä ei ole tullut vastaan kuin muutama kunnolla toimiva, useimmiten jakki on tarkka asennostaan ja sadasosamillin siirto tai kevyt tönäisy liittimeen joko mykistää tai "avaa" toisen kanavan... T: Vesku