ei aukee kone normaalisti

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by AlexisW, Oct 31, 2010.

1. AlexisW

AlexisW Regular member

Trophy Points:
    28
    Mikähän hiisi nyt on vikana kun ei oo aikoihin saanut konetta auki ilman lisähommia. kum Nyt pitää hakata heti avatessa F8 - muuten pysyy mustana, mitä nyt vasemmalla yläkulmassa joku valkoinen viiva vilkkuu - ja sitten tulee eri vaihtoehtoja miten avataan. Auki saa kun klikkaa joku SATA mikä lie. Tää on Windows XP. Ja hiisikö siinä on ja miten pitäisi Firefoxilla kun käy jossain sivulla se sivu sulkea, ettei alvariinsa tule ilmoitusta "Firefox on jo käynnissä..." tai sinne päin ja toinenkin punaisella ruksilla varustettu ilmoitus. Alkaa kyrsiä koko Firefox kohta.

2. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Mikä mahtaa olla ensimmäisenä boot-asemana? Nyt ilmeisesti Windows käynnistyy, kun valitset listasta itse kovalevyn. Varmista ensin, että kovalevy, jolla käyttis on, on ykkösbootti.

3. AlexisW

AlexisW Regular member

Trophy Points:
    28
    No tutkin asiaa aamulla. En uskalla sammuttaa masiinaa nyt. Kerran ei avautunut 2 päivään. Tosin silloin saattoi olla vika palvelimessa. On mulla jonkinlainen bootti-cd. Mutta kun yritän avata ei tule näkysälle kuin vanhan cd:n sisältö, johon oon tallentanut tiedostoja. Onpa merkillistä. Tutkin asian uudestaan.

4. AlexisW

AlexisW Regular member

Trophy Points:
    28
    Siellä lukee=
    Removable
    -Floppy Disk
    Hard Disk
    1st SATA-M:
    ST32550824AS
    -Bootable Add-in Cards
    CDROM
    -1st Master:
    -NEC
    DVD-RW ND-4550A
    Legacy Lan
    Tosta 1st SATAsta klikkaamalla saa auki

5. sp666

sp666 Member

Trophy Points:
    16
    Ihan vaan omasta kokemuksesta: Onko sinulla usb-tikku/mokkula/lisälaite kytkettynä, kun boottaat?
    Minulla kingstonin muistitikku esti "normi" bootin...
    Aina piti erikseen valita, ja jostain syystä ei biossin säädöt tehneet mitään

6. AlexisW

AlexisW Regular member

Trophy Points:
    28
    *Tässä onkin semmonen mätä asia, että vaikka ei oo muistikkua kytkettynä tuolla alhaalla ihan riesaksi asti hyppii kuvake ja teksti jotain "ei oo tunnistettu" oisko lisälaitetta. Muistikkuun se viittaa. Vaan ei oo edes paikoillaan! juuri nyt se teksti ei hypi riesana. Mutta aina ennen palasi heti takaisin vaikka miten klikkas "pois". Oisiko tällä jotain tekoo aukaisuvaikeuksien kanssa?

Share This Page