Moikka, Pyydän heti kärkeen anteeksi jos tästä samaisesta aiheesta löytyy topiikki jostakin muualta, mutta en löytänyt etsiskelyn jälkeen ja tämän on muutenkin eka viesti tällä foorumilla. Omista Samsungin 40":n (LE40R51B) LCD-tv:n ja media centerin. Näyttiksenäni on Asus EN7600GS. Mun ongelma on se että kun yritän tavallisella vga-piuhalla yhdistää mun media pc:n lcd-telkkuun niin ruutu pimenee. Ruutu pimenee vasta kun biokset ja eka winkkarilogo ilmestynyt. Eli siinä vaiheessa töllö sanoo kaput kun pitäsi loggautua windowsin puolelle. Missä mahtaisi olla vika ? Mulla on DVI -> HDMI liitäntä kanssa käytössä mutta en oikeen tykkää kun tulee overscannia ja pelaaminen etc. tökeröä overscannin takia. Epätoivoisesti apua kaipaava...
Resoluutio tai virkitystaajuus on väärä Windowissa tuolle näytölle (tai jos on toinen näyttö käytössä niin tuota toista ei ole otettu käyttöön näytönohjaimen säätöpaneelista). Vikasietotilan kautta pääsee säätäämään virkistystaajuutta ja resoluutiota, jos tuo on ainut näyttö koneessa.
kiitokset vinkistä! olisiko sulla jonkun näköinen idea/malli mitä mun kannattaisi lähteä kokeilemaan vikasietotilassa?
Työpöydällä oikea hiiren nappi tyhjällä kohdalla ja sitten ominaisuudet/properties. Sitten settings/asetukset välilehti ja resoluutioksi sitten vaikka 640x480 ja koneen käynnistäminen uudelleen. Tämän jälkeen Windowsissa voi etsiä sopivaa resoluutiota, koska oletuksena se taitaa antaa 15 sekuntia aikaa hyväksyä tuo uusi valinta, jos sitä ei hyväksytä niin sen pitäisi palauttaa tuo aikaisemmin toimiva resoluutio. Jos tuo 640x480 ei toimi niin kannattaa tuolta settings/asetukset kohdasta painaa advanced/lisäasetukset nappia ja monitor/näyttö välilehdeltä tarkistaa että virkistystaajuus on 60 Hz (tai jos näyttö vaatii jotain muuta, laitteen ohjekirjasta löytyy yleensä lista sopivista resoluutioista ja virkitystaajuksista)