En jostain syystä pysty asentaman käytännössä mitään koneelle, koska aina tulee valitus kesken asennuksen, ettei tiedostoa löydy tai ei ole oikeuksia kansioihin (mm. Windows- ja users-kansiot). Yritin laittaa systeemille "full access" -oikeudet, mutta sitten tulee viesti, ettei minulla ole oikeuksia tähänkään. Kone on mun ja olen ainoa käyttäjä. Todennäköisesti itse aiheutin tämän, mutta minulla ei ole hajuakaan miten sen tein. Kyseessä on erittäin pottumainen ongelma enkä yhtään tiedä mitä tehdä. Apua.
Ja laitetaan vielä mielellään ohjeet, ettei seuraavaksi tarvitse kysyä mikä järjestelmän palautus on ja miten se tehdään: Ongelmien ilmetessä, palauta järjestelmä toimivaan palautuspisteeseen
Olen jo kokeillut järjestelmän palauttamista. Ongelma on myös ollut jo jonkin aikaa. Ei kai mun pidä asentaa koko kakkaa uudelleen?
Eli et pysty palauttamaan tilaan ennen kuin menit sössimään jotain koska sinulla ei ole niin pitkältä ajalta palautuspisteitä? Itse pistäisin tuossa tilanteessa Windowsin uusiksi, mutta kenties muut ehdottavat jotain toimia, joiden kanssa tapella.
Helpottaako Tiedoston tai kansion ottaminen omistukseen Windows XP:ssä vinkki miten saat suojaus välilehden näkyviin: paina työkalut, kansion asetukset, välilehti näytä ja ruksi pois kohdasta käytä yksinkertaista tiedostonjakoa (suositus) Tämmönenkin ketju on jo Win 7 ja kansion haltuunotto Olis kiva heti alkuun kertoa mikä se winukka on. Ettei tarvi kaivella kaikkien neuvoja. Yhtä voit myös kokeilla How to gain access to the System Volume Information folder SVI-kansion (= Palautuspisteet) sijasta voit käskyttää saman asian mille vaan kansiolle. Tosta ohjeesta helpoin mun mielestä on vika Using CACLS with Windows XP Home Edition Using the NTFS File System Joka toimii myös Prossa riippumatta mitenkään sen asetuksista työryhmään tms. p.s. Älä ole lukihäröinen, komento ei ole calcs, lyhennös calculators, joka on monen "valitus" 'ei toi komento toimi' Ja huom. Heittomerkit " on pakolliset jos kansion nimessä on välilyöntejä, muuten komento katkeaa väärästä kohtaa ja paraametreiksi menee järjetöntä tietoa. Vistassa komento on ICACLS Jos winukka on jotenkin sotkenut kansiota SVI-suojauksen tasoisiksi.