Tiedän, näitä on miljoona keskustelua samaisesta aiheesta. Olen kahlannut niitä läpi useaan otteeseen, mutta ei, en joko ymmärrä tai osaa tai jotain.. Koneen ääressä viettäny nyt kolme päivää, koittaen saada dc++ toimimaan, tämä on nyt viimeinen vaihtoehto, josta toivon saavani apua. En siis saa haettua musiikkia. Etsi-toiminto ei tuota tuloksia vaikka kuinka odottaa. Olen olevinani aktiivi, koittanut myös passiivi tilaa, kumpikaan ei toimi. Olen lukenut lukuisia kertoja läpi "aktiivi passiivi-rimpsun" sivuilta http://www.finx.org/fi-faq.php#aktiivivaipassiivi ja koittanut ymmärtää ja tehdä ohjeiden mukaan. Koneessa on F-secure ja palomuuri. Olen yrittäny avata niitä portteja, vaikken ymmärrä koko asian päälle mitään. Palomuurin säännöistä/palveluista kuitenkin löysin TCP ja UDP "kohdat" ja niille sitten koittanut jotain säätää, enkä edes enää tiedä mitä. Ja niitäkin kun löytyy useita kohtia missä on maininta TCP ja/tai UDP..kaikillekko niille jotain pitäis tehdä? Ei toimi vieläkään. IP- numeronkin olen koittanut sinne dc++ asetuksiin laittaa, ei auta. Hermot menee,itku tulee kohta. Miksen ole voinut syntyä niin viisaaksi, että ymmärtäisin saman tien miten homman pitäisi mennä. Ja minäkun niiin iloitsin siitä, että sain ladattua koko dc++ koneelle, sitten se ei edes toimi.. Eikä auta linkittää minulle vastaukseksi keskustelua http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/226874 en löydä koneeltani mistään mitään BitLordia..eli ei siitä vissiin ole apua? Huoh.
Liitämpä omanikin tähän, modeemina on D-link DSL-g604t ja olen natin takana, muuten ei tässä ongelmaa olisikaan, mutta kun NAT:in sammuttaa, ei netti enää pelitäkkään. No ei sillä mitään, mutta kun dc:n haku vaikuttaisi toimivan randomilla, välillä activella löytyy, välillä passivella löytyy, välillä activella löytyy muutama, ja passivella 200, ja välillä kummallakaan ei yhtäkään (hakusanoina olen käyttännyt "a" "." ja "pr0n" )
Tässä lyhyt tutoriaali: KAIKKI, joilla dc++ on passiivi sen saa toimimaan näin. 1. Lataat valmistajan sivuilta sillatun tilan biosin, siinä nat ja dhcp on autom. pois päältä ja kaikki portit ovat vapaita liikenteelle. 2. Ehkä myös helpompi, eli menet valmistajan sivuille ja etsit sieltä oman mallisesi adsl modeemin ohjeet (tai laitteen mukana tullut vihkonen) etsit sieltä kuinka pääset boksin asetuksiin käsiksi (nettiselaimella) ja sieltä sitten pitäisi löytyä virtual server kohta. Virtual serveriin syötät sitten ne portit, jotka haluat avata ja syötät ip:si (suorita -> cmd ja komennoksi ipconfig/all). Näiden vaiheiden jälkeen boottaa adsl modeemisi ja nyt pitäisi DC aktiivi, emulen high id ja torrentit pelata (olettaen, että syötät ohjelman asetuksiin saman portin jonka määritit virtual serveriin) Laitteesi on edelleen reititetyssä tilassa, olet vain puhkonut sinne reikiä.
Sain omalla kohdalla DC++ toimimaan kun poistin entisen kokonaan koneelta ja latasin uudelleen. Tosin en saa pelittämään aktiivitilassa..
Noniin, oma ongelmani ratkesi kirjaimellisesti alkoi vituttamaan koitaa puhkoa noita reikiä, joten 5min säädön jälkeen sain NAT:in ja palomuurin pois, sekä infon, että reititin pitää olla sillatussa tilassa... Noh, koneilla on softapohjaset palomuurit jotka saa riittää. Ei koneilla kumminkaan mitään elämää tärkeämpää ole säilössä...
mihmu:n modeemissa ei ole NAT:ia, joten sen säätämisen saa unohtaa. Ehkä palomuurin vaihto voisi auttaa tms...
@Jahuu: Tuolla ohjeita -> http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm Siitä on kolme versiota, joten valitse listasta omasi