Eli olen tullut läpipääsemättömään ongelmatilanteeseen. Asemani ei jostain kumman syystä polta (-) pohjaisia dvd levyjä ollenkaan. Polttavani kyllä lukee ja kirjoittaa sekä (+) että (-) pohjaisia dvd - levyjä, mutta kun yritnä niitä (-) polttaa niin polttoohjelma antaa vain erroria. Mikä ongelmana kun en itse sitä ymmärrä? (Käytän Neroa polttoohjelmana, mutta olen kokeillut muitakin, tuloksetta...) Tässä kuva siitä mitä Nero herjaa aina kun yrittää polttaa Kun taas Neron Infotool näyttää näin (että asema pystyy polttamaan (-) levyjä) (ja olen kokeillut polttaa Philipsin DVD-R levyjä)
Kyseinen asema ei näköjään tue Philipsin miinuslevyjä. Tuetut levymerkit: http://www.nec.it/documenti/informatica/download/1039_Medialist_ND-1300A.pdf Firmwarepäivityksiä, joista voi olla apua: http://www.cdfreaks.com/devices/DVD__RW/NEC/ND-1300A.html#
Ei tuu mitään, ei...en ymmärrä. Katoin tota listaa missä näkee mitä medioita tukee mun polttava, ja kokeilin Maxellin DVD-R polttaa. Mutta tuloksetta..tulee vain sama virheilmoitus. Että nyt en kertakaikkiaan vain ymmärrä mikä vikana. (Ja kokeilin Firmware päivitystäkin..)
Sama vika täällä. Koneena Scaleo T, ja asemana NEC. Samanlainen virheilmoitus kuin sulla kun -R asemassa. DVD+R levyt toimivat moitteettomasti. Olen kokeillut monenmerkkisiä levyjä ja kaikilla sama ongelma... Etupaneelin mukaan asema tulee noita lättyjä kyllä, samoin Neron mukaan... -t-
Mulla kävi sellainen juttu taannoin CD-RW ja DVD+/-RW-levyjen kanssa, että vain uusi levy tunnistui RW:nä, mutta polton jälkeen (enkä muuten varmasti valinnut levyn viimeistelyä) levyjä ei voinutkaan enää käyttää uudelleen. Nero ja muut softat tunnistivat levyn aina DVD-Romiksi tai CD-RW:t kertaalleen poltetuiksi CD-R -levyiksi. Ongelma ratkesi kun poistin Neroa lukuunottamatta kaikki muut polttoon, rippaukseen ja levyimagen käsittelyyn liittyvät softat (CloneDVD, CloneCD ja Alcohol yms.)Kuulemma tietyissä tilanteissa nämä ohjelmat voivat keskenään sössiä levyn tunnistuksen. Nykyisin kaikki eri levytyypit tunnistuvat oikein. Luulin aluksi, että vika on DVD-asemassa, mutta kyseessä olikin vain softakonflikti. Löytyykös teidän koneilta samoja ohjelmia...? -iec