Ei saa DC:tä millään aktiiviseksi..

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Pulse86, Oct 9, 2004.

1. Pulse86

Pulse86 Member

Trophy Points:
    16
    Eli DC++:aa en oo saanu aktiiviseksi. OOn yrittäny selata täältä noita ohjeita, mutta ei oo onnistunu. Melkein kaikissa viesteissä puhutaan NATista. Vois olla helpompaa, jos tietäs ees mikä se on!
    Eli antakaa nyt selkeät ohjeet.
    Käyttöjärjestelmä on Windows ME ja palomuuriohjelmana ZoneAlarmin ilmaisversio. Laajakaistayhteys on PPO:lta ja modeemi on Telewell TW-EA200.

2. flippe

flippe Member

Trophy Points:
    16
    Ainakin tuo ZoneAlarm näköjään kannattaa vaihtaa esim. Sygaten palomuuriin,koska ZoneAlarmista ei saa avattua porttia DC:lle!

3. kingtoni

kingtoni Regular member

Trophy Points:
    28
    Minulla ei ole ainakaan ollut mitään ongelmia ZoneAlarmin ja DC:n kanssa. Zonessa ei tartte portteja availla, tai ainakaan minun ei ole tarvinnut.

Tarkista millainen määrittely Zonessa on DC:lle. Avaa Zone ja sieltä Program Control. Esiin tulee lista ohjelmista. Katso, että olet antanut oikeudet kaikkiin muihin paitsi "send mail". Eli vaihtoehdot ovat rasti (kielto), väkänen (sallii) ja kysymysmerkki (kysyy aina kun ohjelma ottaa yhteyden nettiin).

Helpoimmalla pääset kun poistat DC:n ensin listalta pois kokonaan. Avaat sitten DC:n uudestaan ja kun Zone kysyy sallitaanko yhteys niin yes ja remember settings.

4. kaitzuhei

kaitzuhei Member

Trophy Points:
    11
    Sama vika täälläkin eli minullakin PPO:n baana, telewell ea200 (uusi sillattu softa), eikä softapalomuureja nyt ollenkaan. Ohjeita oon lukenut täältä mutta ei toimi dc++ eikä bittorrent (toimii siis mutta alle modeeminopeuksin jos sitäkään). tarviiko boksiin tehdä reikiä jos se on sillattu? Neuvokaa nyt kaikki viisaammat.

Last edited: Oct 17, 2004
  5. kaitzuhei

kaitzuhei Member

Trophy Points:
    11
    Niin lisäksi että haittaako kun tuo ip vaihtuu joka yhteydellä eli lähiverkkoasetuksissa on "hae ip automaattisesti" eli onko tämä ookoo. Täällä http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 testissä kone on aina stealth eli portit kiinni.

Last edited: Oct 17, 2004
  6. flippe

flippe Member

Trophy Points:
    16
    Eipä kyllä auttanu mulla ainakaan mitään.
    Oon noita ohjeita selaillu ja kelaillu ja sen verran on monta kertaa kerrottu et pitää avaa portti DC:lle jos haluu toimii aktiivitilassa.
    Toisaalta kyllä mullakin tuo active tila toimi ennen ihan mukisematta,mutta yhtäkkiseltää sano sopimuksen irti.Joku väitti että se johtuu ZoneAlarmin versiosta.
    Jokatapauksessa painin itsekkin vielä saman asian kanssa!..Ehkä se ratkaisu vielä löytyy...

7. kaitzuhei

kaitzuhei Member

Trophy Points:
    11
    Vaihdoin muiden vinkistä zonealarmin sygateen ja aina yhteyden katkaisun jälkeen otan dc:stä ip:ni +myip komennolla ja lisään sen asetuksiin, niin dc toimii, tavaraa tulee nopeasti ja olen aktiivina. Portti kohta on mulla tyhjänä eli vaihtuva. Kuitenkin filelistoja ei tahdo saada juuri keltään ja hakukin on huono... muuten ookoo. Eli zonealarm ei synkannu p2p ohjelmien kanssa vaikka kuin puhkoin portteja sinne.

8. allpro

allpro Member

Trophy Points:
    11
    ZoneAlarm Pro kanssa oli vastaava ongelma minullakin, kun päivitin DC++ versioon 0.403. En saanut DC++ millään aktiiviseksi, kokeilin kaikki mahdolliset TCP/IP yhteyksien porttien avaukset yms. mutta ei. Asensin sitten 0.401 version talaisin ja kaikki toimii ihan ZA perusasetuksilla, kunhan vain antaa DC++ ohjelmalle luvan yhteydenpitoon ja servuna toimimiseen. Aivan kuten kingtoni kirjoitti.

9. PikkuT

PikkuT Member

Trophy Points:
    16
    Mun ongelma on vähä erilainen, enkä usko sen johtuvan palomuurista.

Ensin mulla yhteys tuli kahtee koneesee perus TW-EA 200 (Telewell) modeemista. Toinen lähti läppärii (tähän koneesee) USBilla ja sitte LANilla Mööpelii... Sitte se alko katkomaa yhteyttä.

Aattelin, että se ei ehkä tykkää siitä, että siinä on LAN ja USB yhtä aikaa... Sitte heitin USBilla yhteyden Mööpelii (on aina kotona) ja sieltä heitän tarvittaessa yhteyden läppäriini, jolla waretan. Ennen DC++ ja ZPoC ym. P2P ohjelmat toimi. Nyt sitte vaikka palomuurit sun muut on samana, ei DC++ eikä mitkään muutkaa P2P ohjelmat toimi.

IP on aivan varmasti oikee, mut ei vaa pelaa. Oisko ohjeita?

10. d.e.a.n

d.e.a.n Member

Trophy Points:
    11
    To allpro

ZoneAlarm Pro 5.1.033.000

Firewall / Internet Zone Security/Custom
    Allow incoming UDP ports. Punainen hipsu ja ports kohtaan 412

DC++v0.4034
    General / Port /(empty=random) 412

Bootti DC++:lle.

Toimia pitäisi.

Muuten asetukset pidät High, eli Defaulttina.

Last edited: Nov 5, 2004
  11. download

download Active member

Trophy Points:
    66
    zonealarmissa kaikki mediumille ja 200 purkkia pitää säätää että aktiivina pelaa. ZA ei estä aktiivikäyttöä pätkääkään

12. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Trophy Points:
    26
    toimi hyvin vanhal zonel, uuel ei olleskaa.. vaihtu kerioon

13. poisoned

poisoned Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuskin mikään varteenotettava muuri estää esim. dc++ käytön jos se on OIKEIN säädetty... Teillä asetukset päin vittua joko muurissa tai modeemissa! Googlettakaa ja ettikää tästä foorumista!!!!!! Itsellänikin oli ongelmia esim. kun yritin laittaa dc++ aktiiviksi, muuta lopulta sain sen toimimaan, enkä mistään mitään kysellyt vaan ETSIN vastauksia ym. koska aihe oli käyty käpi jo miljoona kertaa... Sitäpaitsi "Pulse86" heitä sillä ME:llä vesilintua ja vaihda edes win2k...

14. allpro32

allpro32 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos d.e.a.n eritäin asiallisesta ja pätevästä vastauksesta.

Nyt pelittää uusi v0.4034 versiokin ilman ongelmia ZoneAlarm Pro 5.1.033.000 kanssa.
    Ja tottakai aktiivisena.

Ainakin minä olen ollut kokonaisuutena ZA softaan erittäin tyytyväinen.

Last edited: Nov 5, 2004

Share This Page