Ei voi poistaa tiedostoja???

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by commands, Dec 19, 2004.

  1. commands

    commands Member

    Joined:
    Dec 19, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Niin mulla on tällänen ongelma tullut yht äkkiä koneelle että jos esim avaan jonkun pakatun tai setup ohjelma tiedoston joka on kansiossa esim vaikka joku setup ohjelma ja asennan sen sit koneelle ja sit yritän poistaa sitä sitä niin se kyllä poistaa kansiosta kyseisen ohjelman mutta ei itse kansiota eli kansio jää koneelle ja ilmottaa että : """""ei voi poistaa ....yhteiskäyttövirhe lähde tai kohdetiedosto voivat olla käytössä sulje kaikki ohjelmat jotka voivat käyttää tiedostoa ja yritä uudelleen""""

    ja siis tämä toistuu vaikka kyseessä ois mikä tahansa tiedosto joka on vaan kansiossa ja avaan sen eka ja sit yritän poistaa sitä eli ohjelma kyllä häipyy roskakoriin mut kansiota ei voi poistaa ja sit pystun kansion poistaa kun olen tehnyt uudelleen käynnistyksen

    käyttöjärjestelmänä on windows xp professional
    Toivon että saan apua teiltä Kiitos jo etukäteen kaikille
     
  2. Tuff

    Tuff Active member

    Joined:
    Oct 10, 2003
    Messages:
    3,621
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    XP:n ominaisuus.. =)
     
  3. trukkeri

    trukkeri Member

    Joined:
    Sep 7, 2004
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Molo!
    on itelläkin ollu sama ongelma, ja totesin että WinAce:lla pystyy poistamaan.
    Koklaas...!
     
  4. morbir

    morbir Regular member

    Joined:
    Nov 26, 2003
    Messages:
    939
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    pelkäämpä että täs on kyse siitä että pitää rekisteristä mennä poistamaan sen kansion arvo..Ainaki jotkut avi leffat imutettuna on sellasii et ne tekee rekisteriin sellasen arvon et leffaa ei pysty poistamaan delete napilla,vaan se täytyy tehdä manuaalisesti. en osaa neuvoa mistä tuo kansio löytyy rekisteristä... tai toinen vaihto ehto on se että käynnistät konees vikasietotilaan ja poistat sen.

    Toi ilmotus "ei pysty poistaan ku joku ohjelma käyttää sitä" viittaa kyl tohon rekisterijutskaan.
     
  5. commands

    commands Member

    Joined:
    Dec 19, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moikka ja kiitti vastauksista mut nyt ei ole kyseessä avi tiedotot vaan kaikki tiedotot eli esim jos on vaikka joku ohjelma pakattuna jossain kansiossa ja vaikka esim asennan sen tai vaan esim avaan sen esim winrar ohjelmalla ja sit meinaan sen poistaa niin se kyllä poistaa ite se ohjelman roskakoriin ja pystyn sit poistaa sen roskakorista eli se tekee kopion kansiosta roskakoriin mutta alkuperäinen kansio jää tyhjänä kummitteleen vielä koneelle ja pystyn sen kyllä poistaan kun olen vaan tehnyt eka esim buutin koneella niin sit saan poistettuu sen tyhjän kansion

    Mutta kiitti tähänastisista vastauksista
     
  6. morbir

    morbir Regular member

    Joined:
    Nov 26, 2003
    Messages:
    939
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    hmmmm
     
  7. DivxPro

    DivxPro Guest

    Hanki sellainen ohjelma kuin SuperCleaner. Tuolla lähtee kaikki jotka ei suosiolla lähde.
     
  8. MAD-trail

    MAD-trail Member

    Joined:
    Nov 26, 2004
    Messages:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Juu mulla on ollu sama ongelma mutta silloin kannattaa sulkea kaiki ohjelmat jotka ovat päällä.. ei se aina auta mutta kato viä ettei se ole joku windowsin osista.-.
     
  9. commands

    commands Member

    Joined:
    Dec 19, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitoksia taas vastauksista ja muute kokeilin tota super celanerii ei auttanu asiaan
     
  10. sniperfin

    sniperfin Regular member

    Joined:
    Dec 8, 2004
    Messages:
    990
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ja mitenkähän se avi leffa sinne rekisteriin kirjoittelee? Voit kokeilla command promptissa chkdsk /x ja sitten koittaa poistaa.
     
  11. morbir

    morbir Regular member

    Joined:
    Nov 26, 2003
    Messages:
    939
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    trust me..näin käy joskus win xp:ssä, en kyl tiedä minkä takia, mut tekee joka tapauksessa, mulle on muutaman kerran käyny nii
     
  12. sniperfin

    sniperfin Regular member

    Joined:
    Dec 8, 2004
    Messages:
    990
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En usko, koska avi muodossa oleva elokuva ei voi kirjoitella mitään rekisteriin. Ja jos avi on pakattu self extracting pakettiin ja se on imuutettu netistä, vain hullu ajaa sen exen, eikä pura pakettia manuaalisesti.
     
    Last edited: Dec 22, 2004
  13. kaller

    kaller Regular member

    Joined:
    May 11, 2004
    Messages:
    485
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    oletko kokeillut poistaa tiedostoa Safe Modessa?
     
  14. commands

    commands Member

    Joined:
    Dec 19, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moikka taas joo niin kukaan ei varmaan osaa vieläkään antaa neuvoo tähän ongelmaan????mut kysyn viel kerran apuu vai onko uuden kovon osto edessä!!!!voisko kovossa olla vikaa???

    Meinaan tänään formatoin kovon c: osion ja ajoin käyttiksen uudelleen ja sama ongelma jäis silti kovolle eli en voi poistaa tiedostoja esim kokeilin mun toisella koneella mennä verkon läpi ja sit leikata yhen sellasen kansion mitä en voinut poistaa niin mun toinen kone teki kopsun siitä omalle kovolle vaikka sen ois pitänyt poistaa kyseinen tiedosto ja ite ohjelma jäi mun kovolle mut sit ku tein taas buutin niin sain se heti poistettuu
     
  15. ion!

    ion! Regular member

    Joined:
    Jan 20, 2004
    Messages:
    408
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    eikai nyt sentää avi tiedosto pääse rekisteriin mitään kirjoittelemaan. ellei ne nyt uutta virusta ole keksinyt kuten jpg kuvaa.

    taitaa olla vain niin, että jos se windowsin esikastelu aukasee sen avin käyttöön (rekisteristä voi säätää kastellaanko vai ei) ja avi on rikki niin sitä ei voi poistaa ennen rekisterin näpräämistä tai komentokehotteella.
     
  16. dolmo

    dolmo Member

    Joined:
    Sep 21, 2004
    Messages:
    54
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Itsellä on käynyt monesti samallalailla .avi-tiedostojen kanssa.

    Selvisin mokomista "siirtämällä" tiedostot roskakoriin jonka jälkeen tyhjensin sen. En siis poistanut niitä deletellä tms.

    Jotenkin kuullostaa koomiselta mutta näin se toimi. Sainpahan kunnon naurut.
     
  17. Frantic

    Frantic Guest

  18. commands

    commands Member

    Joined:
    Dec 19, 2004
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Asia on nyt kunnossa eli sain nyt kovon kuntoon eli yks kuvankäsittely ohjelma teki ton ja vika on tossa 100% koska ku poistan kyseisen ohjelman niin heti onnistuu poistot ym....siirrot ja kun asennan kyseise ohjelman niin het ongelmat alkaa

    !!!!! Mut kiitos kaikille vastauksista ja avuista !!!!!
     
  19. yimanya

    yimanya Guest

    Mikä kuvankäsittelyohjelma? Alkoi kiinnostaa :)
     
  20. Shamriel

    Shamriel Member

    Joined:
    Nov 12, 2004
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Siitä avi-tiedostosta viellä tollanen, eli ei se itse avi-tiedosto mitään rekisteriin kirjoita.

    http://www.nic.fi/~3dolphin/vinkit-xp_avi.htm

    Haluaisin itsekkin tietää tuosta kuvankäsittelyohjelmasta koska itsellänikin on samoja ongelmia eikä kuvankäsittelyohjelmina ole muuta kuin perinteinen MSPaint (jota en kylläkään käytä). Pelkkä XP:n bugihan tuokin taitaa olla.
     

Share This Page