Ekaa läppäriä hankkimassa 500-700

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by Oltsuu, Jul 29, 2010.

1. Oltsuu

Oltsuu Member

Trophy Points:
    11
    Olen katsomassa ekaa läppäriä itselleni. Aikaisemmin koneena on toiminut Asuksen 1001ha miniläppäri, josta nyt on murenemassa virtaliitin emolevystä, joten ei millään tehomyllyllä olla oltu liikenteessä.
    Läppäri tulisi netti ja leffa käyttöön. Pelien pyörivyyskään ei haittaisi. Hintahaarukka olisi 500-700e.

Onko esim tästä koneesta mihinkään? Mitä muita vastaavia parempia olisi samaan hintaan?

taikka tämä:

Last edited: Jul 29, 2010
  2. Illed

Illed Member

Trophy Points:
    11
    Ylempää parempia en ole itse löytänyt. Taitaa olla 700e budjetin paras. Yksi vaihtoehto on vaihtaa kone toiseen Pavilioniin, joka on muuten sama, mutta kovalevy on 500gb sijasta 320 gb, mutta näyttö taas 15" sijasta 17". Linkki: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6921 . Itse luultavasti ostan tuon ja samalla budjetilla olen liikenteessä. Näytönohjain koneessa on läppäriksi hyvä. Prosessori ei ole ilmeisesti ihan huippupäästä, mutta hyvä kuitenkin. Pelaamisessa näytönohjaimella on paljon enemmän merkitystä kuin prosessorilla, vaikkakin molempia tarvitaan.

Alemmassa koneessa on taas parempi prosessori, mutta huonompi näytönohjain. Lyhyesti: Ylempi/minun linkkini jos pelaaminen on tärkeää ja alempi jos käytät konetta enemmän raskaampaan hyötykäyttöön, esim kuvankäsittely, videonkäsittely ym.

3. Oltsuu

Oltsuu Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos näkemyksestä.

Itselle riittää nimenomaan toi 15" näyttö. Taidan kanssa kallistua tuohon HP:n läppäriin juurikin tuon näytönohjaimen takia, ja ehkä on myös aavistuksen verran hienomman näköinen. Tuntuu että aina kun laittaa vähän lisää, niin saa paremman. Itse lähdin katselemaan 400e alkaen koneita, mutta tutkittuani vaihtoehtoja speksit nousi yllättäen. Peruskäyttöön kuitenkin tulee, mutta ei silti voi sitä alkaen mallia ostaa.

Mites toi HP merkkinä yleisesti?

4. Illed

Illed Member

Trophy Points:
    11
    Aika sukupolvikohtasta niinku joka merkissä käsittääkseni, mutta nykyset koneet ilmeisesti toimii hyvin sen perusteella mitä oon nyt tässä opiskellu koneen ostoa varten ja yleisesti oman kokemuksen pohjalta.

5. alludx

alludx Regular member

Trophy Points:
    26
    HP:n koneet on hyvää laatua ja kestää hyvin.

6. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Itselläni oli 2 HP Pavilion dm3-1050eo:a testissä 3 päivää. Touchpad ei yksinkertaissesti toiminut vaan kursori hyppelehti ja jämähteli ruudulla. Kun yritti jotain kirjoittaa touchpad jotenkin reagoi ja valitsi / maalasi tekstiä.

Olen nykyään onnellinen Lenovo SL510 omistaja jonka laatu vie HP:ta mennen tullen. En voi kun kehua.

Last edited: Jul 30, 2010
  7. kenaxi

kenaxi Member

Trophy Points:
    16
    Kovalevyn koko?

8. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
  9. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    320Gt

Last edited: Jul 31, 2010
  10. ugge

ugge Regular member

Trophy Points:
    48
    HP;n koneet on nykyään aika huonoa laatua eikä oiken tahdo kestää.

11. kenaxi

kenaxi Member

Trophy Points:
    16
    Kauppojen hintavertailussa oli vain 250Gt ja päiväys oli 31.7, mistä saa tuota suuremmalla?

12. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Lenovo ThinkPad SL510 15.6" WXGA/T6570/4GB/320GB, tälläisillä spekseillä ostin koneen. Tossa on vielä omaa muistia(256 MB) näytönohjaimessakin, joten pieni pelaaminenkin onnistuu. Itse olen tuolla vähän testaillut bioshockkia.

Verkkokaupasta tuota hankkimaani mallia ei enään löytynyt. Toi on siis pirun typerää kun samaa mallia myydään eri kokoonpanoilla. Erottava tekijä noissa on tuotekoodi, jonka pohjalta noita erottaa keskenään.

Tässä tarkemmat speksit(tuossa ei ole kuin 3 usb:tä, pitää korjata tuo tieto tonne).
    http://fin.afterdawn.com/vertailu/tuote.cfm/17052/lenovo_thinkpad_sl510

Syy miksi tuosta koneesta tykkään niin paljon on se että tuossa on todella hyvä multitouch touchpad neljällä hiiren näppäimellä ja ultranavi. Näppis on hyvä kirjoittaa ja muutenkin käyttötuntuma on hyvä, sekä koneen kuori on jämäkän oloinen. Kone ei ole tehokkain, mutta leffat tuolla olen katsonut ja kevyitä pelejä olen pelannut. Tietty töitäkin tuolla on tullut tehtyä aika paljon. Akkukesto Lenovoissa ei ole mitä parhain.

Kannattaa tutustua myös noihin Lenovo ThinkPad Edgeihin.

Noista läppäreistä aina kannattaa selvittää että kykeneekö ne tekemään sitä mihin on niitä hankkimassa. Esim. Teräväpiirto leffojen pyöritys, liitäntä tv:seen / vahvistimeen, verkkoyhteydet jne.

Last edited: Aug 1, 2010

Share This Page