Elisa webmail, sähköpostit eivät poistu!!!

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by mialpi, Apr 24, 2012.

  1. mialpi

    mialpi Member

    Joined:
    Jun 21, 2009
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Erittäin kiusallinen ongelma haittaa sähköpostitiliäni. Eli käytän elisan webmailia windows liven kautta, joka (windowslive) toimii täysin moitteetta.
    Yhtä-äkkiä sain kuitenkin viestin että sähköpostitilini on täyttymässä. Siispä menin webmailiin ja niin olikin, kaikki viestit ovat edelleen palvelimella, sekä lähetetyt että poistetut. Yritin poistaa webmailissa viestejä mutta roskapostilaatikko ei suostu aukeamaan, vaan laatikkoa painaessa hiirellä, sivu hyppää takaisin saapuneet kansioon. Jos yritän poistaa saapuneet kansiosta viestiä, laitan viestiin ruksin ja painan poista nappia. Tämä johtaa siihen että raksi poistuu laatikosta mutta viestien määrä on sama. Olen kokeillut käyttää useaa eri selainta tuloksetta.l
    Onko kellään samanlaista ongelmaa ja mikä avuksi?
    Sähköpostilini on siis täynnä joten pikainen apu on paikallaan. KIITOS!!!
     
  2. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Joined:
    May 13, 2011
    Messages:
    1,574
    Likes Received:
    72
    Trophy Points:
    78
    Sähköpostitilissäsi on ilmeisesti jotain häikkää, sillä ulkoisen sähköpostiohjelman käytön ei pitäisi vaikuttaa mitenkään sähköpostin toimintaan Webmailissa. Ulkoinen sähköpostiohjelmahan vaan hakee saapuneet viestit Webmailin palvelimelta ja käyttää kirjoittamiesi viestien lähettämiseen Webmailin lähettävää palvelinta.

    Itse käytän myös Elisan Webmailia ulkoisen sähköpostiohjelman kautta, tosin minun tapauksessani ohjelmana on Mozillan Thunderbird, eikä minulla ole ollut kyseisen kaltaisia ongelmia.

    Onkohan tuo Windows Live luonut tuon roskapostikansion puolestasi, sillä ainakaan omassa Webmail-tilissäni ei sellaista vakiona ole? Tämä voisi selittää ongelmasi, sillä kyseinen kansio voi olla sekaisin eikä toimi oikein. Ongelmaan voisi auttaa kyseisen kansion poistaminen kokonaan Webmailin puolelta ja samannimisen (siis täsmälleen samannimisen, kirjainkoko mukaanlukien) kansion luonti kansioiden hallintaa hyväksikäyttäen. Et kai vaan sekoita Webmailin roskakoria roskapostilaatikkoon?

    Suosittelen myös kokeilemaan jotain toista ulkoista sähköpostiohjelmaa. Käyttämäni Mozilla Thunderbird on hyvä vaihtoehto Windows Livelle. Minulla ei ole siitä pahaa sanottavaa, vaikka olenkin käyttänyt sitä melko vähän aikaa.
     
  3. Kojo10

    Kojo10 Regular member

    Joined:
    Jul 17, 2007
    Messages:
    241
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Mulle kävi melkeinpä samoin aikanaan. Sähköposti oli täyttynyt niin että en pystynyt poistamaan yhtäkään viestiä tilanpuutteen vuoksi. Soitin palveluntarjoajalle, ja he kasvattivat hieman postilaatikon kokoa jotta sain poistettua viestejä.

    EDIT: Onko postiohjelmassasi asetusta että poistaessasi viestin, se poistuu myös palvelimelta?
     
    Last edited: Apr 24, 2012
  4. mialpi

    mialpi Member

    Joined:
    Jun 21, 2009
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tämä ongelma on ollut ehkäpä joulusta asti. Muistan silloin käyttäneeni lomalla webmailia ja silloin viestejä ei ollut ongelmaksi asti (eli ne oli sitä mukaa poistuneet kun niitä olin poistanut). Roskakorilla tarkoitin siis kansiota mihin poistetut viestit menevät.Kiitos myös kaikista vinkeistä tähän mennessä. Tulen kokeilemaan kaikkia ehdotettuja ongelman poistumiseksi.
     

Share This Page