Elisan kaapelimodeemi Thomson TCW710 ja Dc aktiivitila?

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by martti88, Oct 4, 2007.

1. martti88

martti88 Member

Trophy Points:
    11

Hohhoijaa, mikä ongelma! Koko ilta yritetty asentaa ja säätää, mutta ei tule mitään. Dc toimii passiivitilassa, pystyn siis lataamaan ja koko ajan minulta pystytään lataamaan, olinpa sitten aktiivi- tai passiivitilassa. Aktiivitilassa mulle ei tule hakutuloksia.

Asetukset tehty: olen mielestäni avannut modeemin portin, poistanut virustorjuntaohjelman (kokeilin lähinnä tätä) käytöstä, palomuuri pois. Dc:hen laitoin ulkoisen ip:n ja sisäistäkin kokeilin eri vaihtoehdoilla portti 1412. Ei mitään. Missä voisi olla vika? Onko sitten NATissa? Mikäs se proxy-palvelin juttu on? En osaa sulkea NATia pois käytöstä?? Joskus minulla oli Telewell Soneran kautta ja siellä NATin kohdalla oli valikko Network Address Translation:
    ( ) None
    ( ) Many To One
    ( ) Many To Many
    Dc alkoi toimia aktiivitilassa, kun klikkasin Nonen sijasta Many to One. Mutta tässä Tomsonin kohdalla en samanlaista valikkoa löydä. Ja miten voin kytkeä modeemin palomuurin pois?

Olisin ikuisesti kiitollinen, jos joku ratkaisisi ongelman... Ja tiedän, että aiheesta on esitetty kysymyksiä, mutta ko. modeemista kukaan ei näy puhuvan. :/

2. muppis

muppis Regular member

Trophy Points:
    28
    Laitteen web-hallinan kautta Advanced -ryhmän Options -sivulta UPnP -kohtaan ruksi ja sen jälkeen klikkaat Apply. Tämän jälkeen noudata ohjeita täältä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/569894

Thomsonin UPnP:n toimivuudesta en tiedä, kun en ole edes laitetta nähnyt livenä, mutta ohjekirjan kuvakaappauksissa moinen asetus on olemassa vaikkei siitä mainita itse ohjekirjan tekstissä.

Share This Page