Kiinnostaisi tietää minkä dvd-aseman eliten ostaneet saivat? Käsittääkseni BenQ-asemaa ei pysty vielä modaamaan joten vähän pelottaa että se osuu kohdalle. En tiedä miten hanakasti kaupat suostuvat ottamaan konsolia takaisin ihan vaan sen takia että siinä on "väärä" dvd-asema. Tietty sen voisi tilata esim. verkkokaupan postimyynnistä jolloin sen saa ainakin palautettua jos BenQ osuu kohdalle. Dvd-aseman merkin voi tarkistaa ainakin tästä
Jos tuo BenQ:n asema alkaa yleistymään, niin luulen että siihenkin tulee ajan mittaan jonkunlainen firmware joka pyörittää varmuuskopioituja pelejä. En ole vielä tavannut yhtään boxia, jossa olisi ollut BenQ:n asema, vaikka noita boxeja on tullut jo kymmenkunta "modattua" Itsekin olen miettinyt Premiumin vaihtoa Eliteen, mutta pitäisi saada ensin joku varmuus mikä asema boxissa on. Ei jaksa alkaa leikkimään palautusoikeuksien kanssa
Toshiba-Samsungin ja Hitachi-LG:n asemat pystyy "modaamaan" firmware päivityksellä, jolloin me lukevat varmuuskopioituja pelejä. BenQ:n asemaan ei ole vielä tullut mitään helppoa modauskikkaa, jolla varmuuskopiot saisi toimimaan.
Kuten monet varmaan jo tietävätkin, niin myös BenQ:n asemaan on julkaistu Xtreme firmware, joka mahdollistaa varmuuskopioitujen pelien pelaamisen. Itsekin hommasin vanhan Premiumin tilalle Eliten kun firmware julkaistiin.
BenQ:n asemalla on minunkin Elite varustettu. Edit: Kaverin Coren asemaan verrattuna hiljainen (en tiedä merkkiä mutta Coressa ei ainakaan BenQ:n asemia ole)
Näyttää tuo minunkin Elite olevan BenQ. Valmistuspäivä: 2007 - 10 - 23. Hyvin on pelittänyt eikä pidä kovaa ääntäkään.
Nyt tuli minulle ensimmäinen Elite konsoli vastaan, jossa oli Hitachi-LG:n asema. Eli aivan varmasti kaikissa Eliteissä ei ole tuota varman modauksen mahdollistavaa BenQ:n asemaa. Ainut asema jota tällä hetkellä ei voi modata ilman piiriä on juuri tuo Hitachi-LG:n asema uusimmalla firmwarella varustettuna.
Siis BenQ-aseman pystyy modaamaan aika helpostikin. LiteOn on nykyään ainut mitä ei vielä pysty. Tuon LiteOn:in levykelkka on muuten samanlainen kuin tuossa BenQ:ssa, joten kannattaa tarkistaa täältä, että asemasi on varmasti BenQ.
Ei sitä koskaan tiedä milloin tuokin asema on modattavissa.. Saattaa olla ettei mene enää pitkään, sillä jonkin asteista edistystä on jo tapahtunut.