Terve! Missäköhän tällä kertaa mahtaisi olla vika kun dvd-levyllä oleva leffa ei käynnisty automaattisesti eikä tule kysymystä "katso elokuva" tms. Tulee kansio "Cd:llä olevat tiedostot" ja vaihtoehdoiksi tulee Audio_ts ja Video_ts. Audio_ts on tyhjä ja kun Video_ts:n avaa, tulee kymmeniä kuvakkeita (minun tapauksessa BSplayerin kuva) ja kaikilla tiedostoilla on eri koko mitkä vaihtelee 60 kt:sta 1 048 544 kt:uun. Ei siis tule vain yhtä tiedostoa, josta klikata ja aloittaa leffan katselu. Eilen vielä toimi, ja olen poistellut tiedostoja katselun jälkeen ja varmastikin jokin tiedosto tai codeekki on myös vahingossa poistettu, koska leffan tosiaan pitäisi alkaa suoraan kun ensin tulee vaihtoehdot: katso elokuva, ei toimenpiteitä tms. FFDshow löytyy koneelta sekä AC3, joten mikä sitten mahtaa puuttua tai mitä pitäisi tehdä?
Ihan sama millä katsoo, kun haluan että se taas kysyy sen että haluaako katsoa elokuvan vai tehdäänkö mitään. Huomasin, että se aukeaa WinDVD:llä, mutta ennen se ei ole tälläistä tehnyt. Olen pystynyt katsomaan leffaa WinDVD:llä, BSplayerillä, Media Playerillä tm. Joku "juttu" nyt puuttuu, kun ei ihan aidoillakaan dvd-leffoilla toimi kuten ennen.
Ei se voi vaatia kaikkien poistamista. FFDshown asensin jo uudestaan. Kyl pitää olla helpompikin keino Onko MPEG-4 jokin tärkeä codeekki? Tai miten sellaisen saa koneella, kun tuntuu että sellainen on ennen ollut, mutta nyt en koneelta löydä sellaista. EDIT. Nyt toimii, latasin tuon MPEG-4:sen, siitä se ilmeisesti oli sitten kiinni . Nyt tulee taas vaihtoehdot: "Toista dvd-elokuvaa", "Avaa kansio ja tarkastele tiedostoja" sekä "Ei toimenpiteitä" .
Kokeile tuollaista pakettia. http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videocodecit/xp_codec_pack.cfm
Mitään codec paketteja ei tarvitse tuon takia asentaa. Media Player Classicista ja VLC:stä löytyy valmiina DVD-Video elokuvien toistotuki. Ja tuo ongelma liittyy Windowsin asetuksiin, jotka olivat sekaisin. Mitä tarkalleenottaen asensit että tuo valinta palasi takaisin?
Elikkäs asensin DivX MPEG-4 codekin ja nyt pelaa ihan niinkuin pitääkin. Olen kai pitänyt sitä turhana ja poistanut sen jossain vaiheessa, mutta nyt taas tosiaan toimii ihan oikein