Elokuvan katseleminen TV:llä PC:n kautta

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by tuokki16, Jun 22, 2007.

1. tuokki16

tuokki16 Member

Trophy Points:
    11
    Eli ongelma on tämä:
    Olen liittänyt Dell kannettavani Philipsin Flätti näyttöön/televisioon VGA:lla.Näen kaiken mitä teen PC:llä ruudulla mutta kun alan katselemaan elokuvaa BSplayerillä niin kuva ei näy televisiossa mutta tekstitys näkyy.Eli ruutu pimeänä,äänet kuuluvat ja teksitys pyörii vain mutta kuva ei.elokuvat jota katselen ovat .avi muodossa (se perus noin 700 meganen filmi).Missä tein väärin tai mikä on vialla?
    Näyttö ei toimi kuin 1024*768 resoluutiolla ja olen yrittänyt pyöritää elokuvaa sillä samalla resoluutiolla mutta ei vaan onnistu.
    Joku viisaampi ja kokeneempi varmaan osaa auttaa?

2. ricardo

ricardo Guest

Kyllä sille näytön resoluutiolle on useita vaihtoehtoja.Jos et pysty ohjauspaneelista sitä vaihtamaan,niin näytönohjaimesi mukana tuli varmasti ohjelmisto,jolla sen pystyy tekemään.Ja jos ei siellä ole tätä pal-tv:n vakioresoa(720x576),niin jokin mahdollisimman lähellä oleva(kuten 800x600) varmasti löytyy.Kannattaa tsekata sen näyttösi/televisiosi manuaalista sen natiivi resoluutio,sillä mikäli laite on hiemankin vanhempaa mallia,ja nimenomaan virittimellä varustettu,eli siis televisio,niin reso voi olla jotain 800x480 tai vastaava.

3. noobster

noobster Guest

millä ohjelmalla katsot sitä leffaa?
    lataappas vlc player ja veikkaan että ongelma häipyy...

4. tuokki16

tuokki16 Member

Trophy Points:
    11
    katson BSpalyerilla.koitin Eindows media playerilla katsoa toista elokuvaa niin sekään ei näkynyn TV:ssä.
    tämä nty ei vielä auttanut, ehkä muotoilin kysymyksen väärin mutta kun se TV näyttä sen mitä ruudulla tapahtuu kuten pelaan vaikka pasianssia mutta kun pistän soittimen päälle niin siihen liitetty teksitys näkyy (ja työpöytä siellä sivussa näkyy myös) mutta se video ei näy.
    kannettavassa elokuva pyörii ja TV:ssä samalla kohdalla on pelkkää mustaa.

5. noobster

noobster Guest

en ole varma onko sama ongelma mihin olen itse törmännyt,
    esim: nero ja windvd tekevät minulle saman jos linkitän kuvan muualle näyttöön, tykkiin tms. ainoa soitin mikä toimii kuin junan vessa on vlc player. minkälaiset kodekit sulla käytössä? lataa esim. k-lite
    löytyy googlettamalla ja samoin vlc player, suosittelen. vikaa ei minusta voi oikein muualta etsiä kuin kodekki tai ohjelma puolelta koska jos saat jotain telkkuun näkyville. joko kokeilit vlc playeriä?

6. tuokki16

tuokki16 Member

Trophy Points:
    11
    en vielä mutta kokeilen kohta.pistän juuri lataukseen.

7. tuokki16

tuokki16 Member

Trophy Points:
    11
    btw. miten tuossa vlc:ssä saa teksitykset?
    ja nyt onkin hauskaa kun eilen yöllä sain kuvan telkkuun mutta enn enään :D koitan kehitellä jotain.
    telkussa tulee teksti:no video input vaikka kaikki on kunnossa?

8. tuokki16

tuokki16 Member

Trophy Points:
    11
    juu nyt toimii vlc ja subitkin näkyy mutta se tv :D ei helvetti kun vituttaa kun eilen sain toimimaan mutta nyt ei.tossa vlc:tä niin miten siinä ajoitetaan subit?

9. Herukam

Herukam Member

Trophy Points:
    11
    Tuo videon näkymättömyys on todella yleinen ongelma, joka esiintyy varsinkin Windows Media Playerin kanssa.

Itse olen selvinnyt siitä asentamalla uusimmat ajurit näyttökortille netistä ja muuttanut asetukset näyttämään videon 2-näytöllä koko kuvaruudulla.

Ainakin ATI:n korteilla ongelma esiintyy jo asetuksia säädettäessä ja poistuu, kun on käynyt kaikki asetukset läpi (Theater Mode Settings & Second Display Settings).

Itse jouduin asentamaan läppäriin ATI:n Catalyst Control Centerin, joka hidastaa Windowsia uskomattoman paljon, mutta minkäs teet. VLC playeria en kaikista kehuista ja suosituksista huolimatta ole tottunut käyttämään, vaikka se asennettuna onkin. :/

10. noobster

noobster Guest

tuohon vlc:n subi hommaan en ole perehtynyt, tulee katsottua ilman tekstejä. jos pitää laittaa noita softia joiden kanssa ei tartte säätää, vlc on ainut mihin olen törmännyt. (synkronointi on se isoin ongelma muilla) nero on kanssa ihan hyvä mutta siinäkin synkka heittää ja vlc:llä taas sama raita pelaa juuri niinkuin pitää. niin ja tosiaan jos on atin kortti catalystin asetuksia saa vähän ruuvata ennen kuin saa mieluisen, tuohon mustaan ruutuun ei auta välttämättä se että on setup 2 ruudulle. oma systeemi hylkii, ja sen ratkaisu on juuri tuo vlc, myös divx player toimii mutta siinä on taas synkka ongelmia. varmaan on monia muitakin hyviä, vlc:n jälkeen ei ole ollut muita tarve kokeilla/testailla.

Share This Page