Eli kun katon elokuvia niin kuva joko "hyppää" tai menee "super" nopeaa sekunnin pari eteenpäin? onglema alkoi vain yhtäkkiä ja on kaikissa elokuvissa sama. Codec ongelma en sen usko olevan koska olen koittanut eri codecceja eikä auta. V***taa katseleminen koska koko ajan jännittää että missä kohdassa se taas hyppää ja mikä kohta jää näkemättä. Ja koneena XP1700, radeon 7500, 512Mb
millä ohjelmalla sä oikeen katot niitä leffoja, ja onko ne AVI vai Mpeg1 vai oikeen mitkä?? Testaa DivFix:iä
Mikäs käyttis on kyseessä ?? Itselläni elokuvien katselu ole ennen täyttä tuskaa, koska kone kaatui(meni täysin jumiin ja tuli pakkobootti) useita kertoja jokaisen leffan aikana! Kokeilin ainakin miljoonaa eri playeriä ja eri codeckeja..yms..mikään ei auttanut..sillon käyttis oli Win ME(se kertookin jo kaiken) nykyään käyttis Win XP Pro, muuten täysin sama kone ja mitään ongelmaa ei elokuvien katselussa ole..
No sama käyttis mullakin, ja muistelisin, että ongelmia oli "susikasilla", mikä mulla oli ennen XP Pro:ta. Tosin ennen XP Pro:n asennusta, vaihdoin uuden prossun ja lisäsin muistia.
juuh..voihan se olla, että käyttiksillä 98/me..jotka ovat jo "aikansa eläneitä"(kai) ei ole täydellisiä valmiuksia DiVX/XViD elokuvien yms. toistoon.. luulin ensin kyseisen vian johtuvan ME:n aikaan näytönohjaimesta, mutta vaihdoin sen vielä ME:n aikoihin GF 2 MX400 --> RADEON 9100:n ja sama vika oli ja pysyi..joten käyttiksessä vika luultavammin oli, koska nyt toimii.. otappa näistä aina selvää
Heh tässä vähän miinusta teiän XP-hen. Nimittäin mul toimii paremmin leffat Me:ssa ku XP:ssä. Se että pyöriikö leffat koneel johtuu aika pitkälle siitä että minkälaisee koneesee käyttis on asennettu. Jos prossus vaa riittää tehoo ja on muuten kunnossa, samoin näytönohjain ni leffat kyllä pyörii vaikka 95:ssa.
no mun vanha ruoska on.. AMD Athlon TB 1GHz MSI KT7 Turbo 256MB SD-RAM 133MHz Radeon 9100 128MB ...joten kyllä siinä tuo XP:kin ihan kohtalaisesti toimaa..tosin muistia on kyllä vähän laisesti.. ja en usko, että ko. ongelma [bold]ainakaan minun tapauksessa[/bold] johtui muusta kuin käyttiksestä, koska mitään muuta ei ole muutettu kuin käyttis..ja nyt toimii =) ja siis käsittääkseni leffat pyörii mikäli vaan tehoa riittää koneessa(prossu,muistit,yms), mutta kuten edellisessä viestissä kirjoitin 95/98/me ei välttämättä ole leffojen pyöritykseen "sopivia", koska ne on valmistettu aikaan jolloin DiVX yms. tiedostoista ei vielä edes tietty edes mitn.. mutta nämä ovat vain omia kokemuksiani/mielipiteinäni eikä näistä kannata ainakaan mitää pulttia rueta repimään! ;-)