Moi, Olen hankkimassa uutta konetta ja olen päätynyt Intel Core i5 2500K prosessoriin mutta vielä mietityttää emolevy. Onko suurta eroa Z68,P67 ja H61 piirisarjallisilla emolevyillä?
H61 kannattaa unohtaa, P67 ja Z68 ero on lähinnä se että, Z68 on uudempaa kamaa ja siinä on integroitu näyttis. Eli ottaisin Z68.
On näitä uusia z77 emoja myytävänä myös. Ne tukee myös tulevia ivy prossuja. esim http://www.jimms.fi/tuote/Z77-PRO3
pistetään nyt samaan, escaladuksen linkkaama vai z68 extreme3 i5 2500k prossuun? E: näyttiksenä tulee varmaan olemaan gtx 560 ti 448
Luettavaa jos joku saa jotain vinkkejä itselleen http://hothardware.com/Reviews/Z77-Motherboard-RoundUp-MSI-ASUS-Gigabyte-Intel/?page=1
Hei kertokaa joku että mitä se nyt tarkottaa se integroitu näyttis. Ku eikö siihen koneesee pidä kuitenki joku gtx570/680 tai muu ottaa jos hyvää kamaa haluu?
Integroitu näyttis tarkoittaa että se on valmiina emossa, eli emolevyn piirisarjassa, tai prosessorissa. Integroitu näyttis riittää netinselaamiseen mutta pelikäytöstä niistä ei saa oikeen mitään irti. Vanhemmat pelit pyörii mutta ei sitten muut. Toi integroitu näyttis pelikoneessa kannattaisi olla siltä varalta jos näytönohjain hajoaa eli kun joudut lähettämään sen takuuseen voi konetta käyttää mutta ei kumminkaan voi pelata. z68+2500K:ssa integroitu näyttis on prossussa.
Haittaako se jotenkin koneen käyttöä sitte jos periaatteessa on 2 näytönohjainta? Pitääkö se toinen jotenki laittaa pois päältä sitten? Oon itekki uutta settiä kattelemassa ja kiinnostaa tietää. Tuohon 2500kn ja Z68n ympärille.
Neuvona sanon, että ei kannata ostaa mitään näyttistä uutena nyt, koska käytetyt näyttikset on nyt erittäin edullisia uusien näyttisten tullessa. Esim. referenssi gtx 580 maksaa 250-320 euroa ja 570 n. 190-220 euroa.
Esim. Murobbs, Verkkokauppa.comin outlet myymälä, Huuto.net. Olen rakentanut koneita käytetyistä osista nyt 7 kappaletta ja olen tehnyt jokaisesta koneesta voittoa 50-100 euroa myymällä ne. Osien keräämisessä kestää n. 2 viikkoa, koska hyvien diilien etsimisessä kestää jonkun aikaa. Esimerkkejä omista hyvistä diileistä tämän vuoden aikana: Asus Gtx 560 DC: 129 euroa verkkokauppa.comista Asus Gtx 560 Ti DC2: 149 euroa verkkokauppa.comista Powecolor 6870x2: 200e murosta Msi Gtx 460 1gb Hawk: 80e verkkokauppa.comista Msi 970-g45+ Amd x4 965: 130e murosta Jne.... Kaikissa oli takuu. Jos haluat niin voin neuvoa lisääkin.