Olen huomannnut sellaisen asian että kun koneen sammuttaa niin optiseen hiireen jää virrat päälle ja adsl-modeemissa palaa valo. Lisäksi toi kello ei oikeen meinaa pysyä ajassa. Emolevy on MSI K8N Neo Platinum (nForce 3 250gb piirisarja). Liitännät eivät voi olla väärin koska varmuuden vuoksi otin kaikki muut liittimet irti paitsi resetin ja virtakytkimen.
Mulla sama juttu, jos sammutan powerista ni valotkin sammuu(yllättäen=). biossista sais tuon pois päältä mutten oo jaksanu alkaa säätää.
Ei jää stand by tilaan. Mikään tuuletin eikä muukaan pyöri. Ja valot tietenkin sammuu mullakin kun katkaisen virrat powerista.
Itselläni on sama homma uuden koneen kanssa. Optiseen hiireen jää palamaan valo, vaikka sammutan koneen ja kaapelimotukassa palaa myös aina valo. Mutta eipä tuo minua haittaa.
Kyllähän nuo aina jää päälle (ainakin minulla) olen paria eri emoo, hiirtä, motukkaa käyttänyt mutta ei se mihinkään vaikuta... Kuitenkin sen hiiren voi ladata kun kone on kiinni niin tuo on ihan kiva juttu sinänsä. Hommatkaa hiiret joiden valot ei näy pahemmin, kääntäkää motukan valot seinään tai pistäkää powerista virrat poikki jos tuo haittaa.
Jos kello ei tahdo pysyä ajassa, kannattaa vaihtaa biosin varmennusparisto. Ulkoisten modeemien yms. laitteiden paneeleissa saattaa ledit palaa koneen sammutuksenkin jälkeen, yleensähän ne ottavat virtansakin omalla muuntajalla seinäpistorasiasta, joten eivät ole mitenkään riippuvaisia tietokoneesta. Tuosta optisesta hiirestä en ole varma, jos välissä on ps/2 -adapteri, kannattaa tosiaan kokeilla kytkeä hiiri suoraan USB-väylään, mikäli vain mahdollista.