Omistan tällä hetkellä i3-6100 prossun ja H110M Pro-VD emon. Ajattelin vaihtaa nuo molemmat paremmiksi. Meinasin ostaa i5-7600 prosessorin, mutta emolevystä en vielä tiedä. Pitääkö prossun ja emolevyn vaihtaessa tehdä kauheita säätöjä, esim BIOS update tai jotaki? Miten se onnistuu? Mulla ei oo koneessa cd levy asemaa.
I5-7600 toimii vanhallakin emolevyllä. Sitä ei tosin kannata ostaa kuin käytettynä muutamalla kympillä.
Tuota ei kannata ottaa ihan vakavissaan, koska AMD-lasien kautta tilanne näyttää varmaan tuollaiselta, eikä kannattaisi joka käänteessä tuoda tuota negatiivista suhtautumista Inteliin, jota joku voi vielä uskoa. Nykyisellä emolla pitää ennen prosessorin vaihtoa varmistaa, että Bios on 2.A, 2016-10-19 tai uudempi, niin nykyinen emosi käy siihen, eikä periaatteessa muuta tarvitse päivittää, kun tarvittaessa suorittaa vaan bios päivityksen. Täältä voi ladata bios päivtyksen: https://www.msi.com/Motherboard/support/H110M-PRO-VD#down-bios
Jos ei löydy niin ostaa paremman tai menee vanhalla. Meinaat että kannattaa maksaa satasia jotta saa vaihdettua kaksi ht-ydintä oikeiksi ytimiksi? Jonkinlaista parannusta näkee oikeastaan vain vanhoissa peleissä.
Minä en ota kantaa, mitä maksaa ja kannattaa, vaan vastasin kysyjän kysymykseen. Hinta karvan pääle 200€, ei ole paha hinta tuosta prosessorista. https://hinta.fi/1120173/intel-core-i5-7600. wwallu anna sitten päivitysehdotus, joka tuolla hintaa panee paremmaksi. Muuten mitä mieltä itse olet vastauksesi rakentavuudesta ja toimivuudesta muutamalla kympillä.
On se aika paha kun saman prossun saa toisella nimellä reilulla satasella https://hinta.fi/1262989/intel-core-i3-8100. Käyttötarkoitus olisi hyvä tietää. Oikein rakentava ja toimiva vastaus. Kysyjän miettimässä päivityksessä ei ole yhtään mitään tolkkua jos menee kaupasta ostamaan.
Kerro nyt sitten vielä, mistä noita saa ostaa mainitsemaasi hintaan jos ehdotus oli rakentavassa mielessä heitetty.
Tuskin mistään, nykyään kun käytetyt romut tuppaavat maksamaan enemmän kuin uudet. Mutta jos sattuu löytymään niin voi ostaa, muuten kannattaa katsella kaupasta parempaa. On asiasta mainitseminen sentään rakentavampaa kuin vaan todeta että osta lussu prossu reilulla kahdella sadalla vaikka et siitä mitään hyödy, toimii se kuiteskin.
Nyt wallun vastaukset on sitä tyyliä että vittuilu haisee tänne asti. Sama kun sanoisit Audikuskille, joka kysyy varaosaa vioittuneeseen autoon, että osta Porsche 200 eurolla tai älä aja autoa.
Tätä olen yrittänyt jo pitkään sanoa mutta taitaa olla luonnekysymys, että pitää aina töksäyttää niin, että kuullostaa suoralta hattuilulta. Voisi sen nätimminkin sanoa, siellä on kysyjänä kuitenkin ihminen.
Voi sitä kommentoida vähän fiksummin. Mieluummin jättää vastaamatta kun vastaa jotain tyhmää. Ethän sä konepakettikysymyksissäkään kehota ihmisiä ostamaan 980ti kolmella kympillä.
Tuossa on se ero että 980ti:stä kannattaa maksaa 300e. 7600 ei kannata maksaa muutamaa kymppiä enempää, kun reilulla satasella saa uuden ja paremman prossun. Ja suurilta osin tuo 2c/4t vs. 4c/4t ero näkyy lähinnä cinebenchissä, kun ytimiä vaativissa loppuu jokatapauksessa ytimet kesken ja ipc:hän on single core seteissä sama. Joten itse ainakin allekirjoitan mielipiteen siitä, että 30-40e väliä kun maksaa tuosta päivityksestä on se ihan maksimi. Siihen mitä sanamuotoja kukakin käyttää en ota kantaa, tärkeintä lienee että se on ymmärrettävissä.