Emolevyn takapaneeli

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by TheKokke, Dec 29, 2012.

1. TheKokke

TheKokke Member

Trophy Points:
    11
    Moi! Elikkäs ostin vähän aikaa sitten käytetyn emolevyn mutta mukana ei tullut takapaneelia. Siis kysymys kuuluu näin mistä saisi ostettua emolevyn takapaneeleita vai onko se edes tarpeelinen ?

Emolevy: Asus Sabertooth 990FX, AM3+, 990FX, DDR3, CrossFireX/SLI, ATX

2. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: Dec 29, 2012
  3. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Jos tarkoitat sitä metallista osaa niin minusta se ei ole mitenkään tarpeellinen. Itellä ei ole myöskään sitä käytössä.

4. Mummy

Mummy Active member

Trophy Points:
    66
    Tuskin löytyy it-liikeistä edes tilauksella, mutta kysy nyt kuitenkin vaikka maililla.
    Jollei vastausta kuulu viikossa, ottaisn itse suoraan yhteyttä ASUSkseen, sähköpostitse.
    Viestillä:

""Hei!

Omistan emolevyn malliltaan "Sabertooth 990FX" enkä löydä siihen I/O-paneelia.

Voitteko lähettää sellaiseen minulle tai kuinka voin hankkia sellaisen?

osoitteesi

yt. nimes
    e. ..""

Tai jotain sinnepäin.

Kaikki se tietty lontooksi ja jollei emailiin tulevastausta (tälläketaa kahdessa viikossa) niin suuntaa ROG forum sivuille.
    RoG puolelta löytynee myös palsta emollesi, tämä siksi että itse olen löytänyt sieltä enmmän perehtenyitä ASUS henkilöitä(kuin varsinaisen ASUS forumin) vaikkei kaikki olekkaan ASUSksen työntekijöitä.

I/O-paneli ei ole pakollinen. Meinaan emo toimii ilman koteloakin.
    Se autaa lähinnä I/O-laitteiston, kytkennöissä ja ASUS.sen, työntekijän mukaan staattisessa sähkössä/häiriössä (äänipiiri).

Häiriön poisto on vain arvokkaissa emoissa Sabertooth muistaakseni kuuluuniihin, eli sen I/O-paneeli ei ole pelkkä, "pellinpala" vaan sisältää muutakin kontaktimateriaalia joka parantaa häiriönpoistoa jokaisesta liitännästä kopanrunkoon.

Edit: Kyseessä ei ole markkaliike Suomesta.
    Eli en ihmettelisi vaikka saisit sen suoraan kotiinkuljetettuna ilman kuluja. Kun uskallat vain kysyä rehellisesti! uhkailematta.

Last edited: Dec 29, 2012
  5. micro2013

micro2013 Active member

Trophy Points:
    58
    eipä tuolla takapellillä ole suurtakaan merkitystä...ehkä se hieman suojaa emon portteja silloin jos joku nykäisee johtoja esim tarttuu jalkaan...

ilma kiertää paremmin ilman peltiä...

jos tahtoo suojan emon taakse niin sen pystyy kyllä tekemään ohuesta muovista...esim lasipesuneste pytyn muovista...

Share This Page