emolle integroidun kortinlukijan poisto

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by SteadyRo, Feb 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SteadyRo

SteadyRo Member

Trophy Points:
    11
    Varsin haastava ongelma "tappoi" langattoman verkkokortin ja estää käyttämästä USB-wlan adaptereita.

Ensin historiaa XP:n ajalta:
    pari vuotta sitten asennettuani halvan webkameran softineen koneelle, pimeni DVD-soitin eikä edes ulkoiset asemat pelanneet.
    Pitkän pohdinnan tuloksena tajusin vihdoin poistaa vasta hankitun web-camin ajureineen ja ohjelmineen.
    Sen jälkeen DVD-asema heräsi taas henkiin ja ulkoisetkin aloivat toimia.

(tukkiko kamera ajureineen jonkin väylän?)

Nyttemmin olen asentanut koneeseen WIN 7 Home Premiumin.

Ainoa laite joka ei toiminut suoraan oli Texas Instruments muistikortinlukija.
    Asentelin siihen ajureita onnistumatta kerralla mutta viimein sain sen toimimaan...

Mutta siiten huomasin että langaton verkkokortti, Broadcom 802.11g ei pelitä lainkaan.
    Se näkyy laitehallinnassa ja on olevinaan OK.
    Nytkin OHJAUSPANEELI/VERKKO JA INTERNET/VERKKOYHTEYDET näyttää Broadcomin ja Telewellin(USB) langattomat verkkoyhteydet mutta harmaana ja "Ei Käytössä".
    (laitehallinnassa ovat olevinaan siis OK)

Tutkittuani asiaa huomasin niiden sijaitsevan samassa PCI-väylässä.

Arvaatte varmaan että ajureiden Poisto/Palautus/Vaihto niin kortinlukijaan kuin verkkokortteihinkaan ei auttanut...

1. Onko mahdollista että jokin laite varaa/tukkii väylän omaksi itselleen, päästämättä muita saman laiteryhmän laitteita läpi, edes ulkoisia USB-laitteita?
    (olen varma että on mutta voisko joku selittää mulle miten/miksi)

2. Kuinka poistan kortinlukijan ohjelmallisesti koska se on emolevyssä kolvattuna ja liimattuna kiinni?

Poistaminen laitehallinnassa ei auta ja BIOSista ei löydy mainintaa laitteesta.

Kone on Acer Ferrari 4000.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page