Emon vaihto

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by lettas, Sep 4, 2003.

1. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Pari probleemaa syntyi kyseisessä operaatiossa:
    1. 2k: n käynnistyessä herjasi sinistä ruutua. Formatoin ensimmäisen kolmesta osiosta ja asensin siihen xp:n, sama homma.

2. Heitin kovalevyn ykköskoneeseen tarkoituksena siirtää kaikki tärkeä pois kahdelta vanhalta osiolta, mutta oikeudet siihen uupuivatkin yllättäen.

Vanhassa systeemissä käyttäjänimi oli järjestelmänvalvoja ja se oli suojattu salasanalla. Ilmeisesti olin pistänyt 2k:n omat suojaukset noille kovalevyille luvatonta käyttöä silmälläpitäen, huokaus..

Onko kellään antaa neuvoa tai vinkkiä näihin ongelmiin, tai sivustoa josta löytyisi ohjeita brutaalimpaan tapaan kiskoa jotain irti tästä kovosta ennen formatointia

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Pahalta kyllä kuulostaa.
    Ohjelmia kyllä varmaan löytyy, helpommin ainakin pitäs toimia jos muistat ton salasanan tohon vanhaan järjestelmään.
    google haku:ntfs recovery tool antaa jotain ohjelmia mutta tiedä sitten kuinka hyvin noi puree salattuun dataan.

3. ricardo

ricardo Guest

Jos vanhat osiosi ovat NTFS-systeemissä,niin ainoa järkevä tapa on asentaa koneeseesi toimiva kovalevy,jossa on W2K tai XP.Sen jälkeen asennat slaveksi vanhan levysi, ja kopioit sen sisällön tälle masterille.Näin olen itse joutunut pari kertaa tekemään.

Edit.

Ongelmia tietysti tulee,jos olet suojannut salasanalla vanhat osiosi,eli muutenkin kuin pelkän käyttiksen.

Last edited by a moderator: Sep 4, 2003
  4. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Onko tietoa mihin tuo salaus perustuu? Riittääkö jos käyttäjän salasana ja käyttäjännimi vaihdetaan samaksi kuin vanhassa järjestelmässä?

Share This Page