Olen käyttänyt eMULEa jo vähän aikaa ja olen alkanut miettimaan paria asiaa emulessa. 1. eMULEssa on kuulemma joku ansiojärjestelmä eli mitä enemmän jaat sitä enemmän saat ladattua, mutta missä tämä mukä näkyy ja miten itse en ole sitä huomannut? 2. Vaikuttaako latauksessa olevien tiedostojen määrä latausnopeuksiin niin että mitä enemmänlatauksessa sitä nopeemmin sitä tavaraa tulee. 3. Olen joskus saanut yhdellä tiedostolla ladattua nopeuksillä 43kib/s mutta joskus taas vain satatavua/s keskimääräisesti kai siinä 15kib/s eli mistä tämä nopeuksin hyppimiminen johtuu. käytössäni on soneran 512/512 laajakaista. kiitos vastaajille jo etukäteen
1. Se näkyy vain silloin, kun jaat jotain tiedostoa niille, joilla on tiedosto, jota itse lataat -> nouset nopeammin jonoissa. Luonnollisesti myös päinvastoin. Pisteet ovat voimassa myös takautuvasti (en muista tarkkaan kuinka kauan). 2. Jos useampi tiedosto on yhtä aikaa latauksessa, niin yhteenlaskettu latausnopeus on suurempi. Kannattaa olla vähintään 4-6 latauksessa yhtä aikaa, niin tulee täyttä kaistaa (siis tolla yhteydellä). 3. Nopeus riippuu siitä, että kuinka moni lähettää sillä hetkellä sulle sitä tiedostoa.