Eli ongelmana on hitaus. Motukkana on Zyxelin Prestige 623R-T1, palomuurina F-Securen Internet Security 2005 ja yhteyden teoreettinen nopeus on 1 mega/512 kilobittiä. Olen laittanut uudelleenohjauksen kolmelle portille (4662, 4672 ja 4711) ja tehnyt palomuuriin säännön kaikille ohjeissa mainituille porteille (4662, 4672, 4661, 4665 ja 4711). Porttien testauksessa kaiken pitäisi olla kunnossa. EMule näyttää myös, että tunniste on korkea niin eD2K- ja Kademlia-verkossa. Mutta kaikesta huolimatta latausnopeudet ovat todella hitaita (1-7kB/s), vaikka eMule olisikin ollut päällä pari-kolme tuntia ja lähteitä olisi paljon. Missä vika? Onko jotain jäänyt huomaamatta? Olen jo pitkään yrittänyt saada eMulea toimimaan, tuloksetta.
Lyhyesti, eMule on hidas. Se johtuu mm. siitä, että porukka lataa enemmän kuin lähettää siis noin yleisesti. Anna sen olla vaikka 24/7 päällä, kyllä se siitä nopeutuu. Kun ei ole ainakaan tosta high id:stä kiinni.
Jos se sitten siitä johtuu. Tosin luulisi että viiden tunnin aikana nopeutuisi edes hieman, vaan ei. Ja en kehtaa konetta kuitenkaan jatkuvasti pitää päällä. Kai se on sitten käytettävä muita ohjelmia, vaikka tarjonta onkin niillä pienempi... Edit: Ai niin, vaikka tiedostolla on paljon lähteitä, niin niistä vain yhteen tai pariin on muodostettu yhteys (suluissa oleva luku). Onkohan tässä se vika tuohon hitaaseen nopeuteen? Miten saan eMulen ottamaan yhteyksiä useampiin lähteisiin?
emule kyllä jonottaa kaikilla lähteillä, mutta kun siellä on satoja muitakin jonossa niin tavara tulee pätkien. osalla on hitaat linjat,ja osa on säätänut upit niin alas , ettei tavara kulje. ja viimeiset megabytet tulee yleensä hitaasti. yritä pitää ainakin 10 filua latauksessa koko ajan, niin usein kaikki muutkin tulee nopeemmin , vaikka jotain simpsoneita. ja pidä incoming-kansiossa samaa tavaraa kuin mitä haet, niin saat creditsiä oikeilta lähteiltä. pidä alussa pari tuntia pellit auki upissa ,säädä sitten alemmas jos pelottaa. 1 Mbit linja = n. 100 kB max download, ja tuommoinen 30 - 40 kB/s on hyvä tulos.
Mulla taas on lähes poikkeuksetta niin, että kun pistää parikin tiedostoa imuun niin 30min sisällä nopeus on sen 90-100kb/s megasella linjalla.
Täytyy kokeilla sitten noita wopen ohjeita. Onko normaalia myös, että yhteys joihinkin lähteisiin pätkii välillä? Esim. tiedostoa ladattaessa välillä tulee yhdeltä, välillä ei keneltäkään. Sitten taas alkaa ladata. Johtuuko ko. asia juuri jonoista? Tiesin kyllä että eMule on hidas, mutta jos 900 MB:n lataamiseen menee arvion mukaan 9 päivää, niin tuntuu että jossain mättää. Download-kaista on säädetty n. 100 kB/s ja uppikaista 40:een. Miten pitkään teillä muilla menee aikaa siihen nopeuden kasvamiseen keskimäärin? Kuten olen todennut niin itellä ei tuo nopeus parane oikein millään, vaikka kone ja eMule olisi päällä parista seittemään tuntiin.
Jossain mättää =/ ...tähän asti eDonkey on toiminut ongelmitta, siirtonopeus on liikkunut 40-90kB/s (riippuen montaako linux versiota olen ollut lataamassa ). Viime viikon alusta lähtien vauhti ei ole noussut yli 30. Koneella ei ole trojalaisia/viruksia yms., en ole asentanut/poistanut mitään ohjelmia. Meganen netti toimii ok, mutta aasi junnaa paikallaan. ...heräsi epäilys, että p2p kaistoja rajoitetaan soneralla, mutta eihän se nyt voi pitää paikkaansa.
No huh huh.. Just olin laittamassa viestiä, että tuo eMule ei lähde lataamaan ollenkaan, vaikka lähteitä olis kuinka. 1h 45min ootteli tuossa ennenkuin sai ensimmäiset bitit imastua. Lähteitä 375. Nii tuo nopeutuis jos iteltä pistäis tavaraa jakoon?