Hei, Olen etsinyt (näiltäkin) keskustelusivuilta apua ongelmaani, mutta en ole vieläkään löytänyt selvää vastausta ongelmaani. Minulla on Welhon laajakaistayhteys ja saan erilaisilla bandwith speed testereillä keskimääräiseksi download-nopeudeksi n. 960 kbps ja upload-nopeudeksi 300 kbps. Käytän p2p ohjelmana perus eMule:a (ver. 0,46c). Miten minun tulisi täyttää eMulen asetuksissa "Connection" -kohta parhaan download nopeuden saavuttamiseksi? Eli mitä laitan kohtiin Capacities, Limits, Max Sources/File ja Connection limits. Kiitos kaikille avusta ja myös muut vinkit muulin nopeuttamiseksi ovat tervetulleita.
Capacities (kapasiteetti) kohtaan pitää ilmoittaa se nopeus mitä sun kaista pystyy tuottamaan. ja koska tohon pitää syöttää luku kt/s yksikössä, joten tuo kbps arvo pitää jakaa 8:lla eli esim. 960kbps / 8 = 120kt/s jne. Lataus- ja lähetysnopeuslimitit ovat sitä varten, jos et halua että eMule lataa/jakaa kaistan täydeltä, Mutta eMulen lataus- ja lähetysnopeusasetukset ei vaikuta ollenkaan siihen että saatko kaistastasi kaiken irti vaan, koska jos et saa ladattua yli 100kt/s ollenkaan vaikka lähettäjiä näyttäisi olevan niin modeemissa on NAT-toiminto ja palomuuri päällä ja niihin pitäisi tehdä oikeat asetukset eMulen portille. täältä valitset modeemisi merkin ja mallin ja seuraavalta sivulta eMulen ja saat ohjeita asetusten tekemiseen NAT:in osalta. Palomuurin asetuksia siellä ei neuvota enkä minäkään osaa siihen vielä sanoa mitään koska en tiedä mikä modeemi sinulla on. Kannattaa etsiä tältä palstalta modeemisi nimellä NAT:iin ja palomuuriin liittyviä ketjuja.