eMule:n asetukset

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by mies1234, Sep 4, 2007.

1. mies1234

mies1234 Member

Trophy Points:
    11
    Hei,

Olen etsinyt (näiltäkin) keskustelusivuilta apua ongelmaani, mutta en ole vieläkään löytänyt selvää vastausta ongelmaani.

Minulla on Welhon laajakaistayhteys ja saan erilaisilla bandwith speed testereillä keskimääräiseksi download-nopeudeksi n. 960 kbps ja upload-nopeudeksi 300 kbps. Käytän p2p ohjelmana perus eMule:a (ver. 0,46c).

Miten minun tulisi täyttää eMulen asetuksissa "Connection" -kohta parhaan download nopeuden saavuttamiseksi? Eli mitä laitan kohtiin Capacities, Limits, Max Sources/File ja Connection limits.

Kiitos kaikille avusta ja myös muut vinkit muulin nopeuttamiseksi ovat tervetulleita.

2. jststrtd

jststrtd Regular member

Trophy Points:
    26
    Capacities (kapasiteetti) kohtaan pitää ilmoittaa se nopeus mitä sun kaista pystyy tuottamaan. ja koska tohon pitää syöttää luku kt/s yksikössä, joten tuo kbps arvo pitää jakaa 8:lla eli esim. 960kbps / 8 = 120kt/s jne.

Lataus- ja lähetysnopeuslimitit ovat sitä varten, jos et halua että eMule lataa/jakaa kaistan täydeltä,

Mutta eMulen lataus- ja lähetysnopeusasetukset ei vaikuta ollenkaan siihen että saatko kaistastasi kaiken irti vaan, koska jos et saa ladattua yli 100kt/s ollenkaan vaikka lähettäjiä näyttäisi olevan niin modeemissa on NAT-toiminto ja palomuuri päällä ja niihin pitäisi tehdä oikeat asetukset eMulen portille.

täältä valitset modeemisi merkin ja mallin ja seuraavalta sivulta eMulen ja saat ohjeita asetusten tekemiseen NAT:in osalta. Palomuurin asetuksia siellä ei neuvota enkä minäkään osaa siihen vielä sanoa mitään koska en tiedä mikä modeemi sinulla on. Kannattaa etsiä tältä palstalta modeemisi nimellä NAT:iin ja palomuuriin liittyviä ketjuja.

3. mies1234

mies1234 Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos paljon hyvästä vastauksesta.

Share This Page