eMule Plussan opetteluun apua..?

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by dalina, Jan 6, 2007.

1. dalina

dalina Member

Trophy Points:
    16
    Olen äskettäin hankkinut koneeseeni Elisan kaapelimodeemi-liittymän 1M/512kb sekä Elisan tietoturvapalvelun. Haluaisin saada lataamani eMule Plus v1.2 a:n toimimaan.

Olen käyttänyt muutaman tunnin näiden keskustelujen lukemiseen, mutten ole saanut niistä minulle sopivaa apua. Siksi esitän avunpyyntöni itse. Olen vanhempieni koneella ladannut paljonkin emulelta tavaraa, mutta nyt omalla koneellani en saa latauksia käyntiin millään. Emule Plus antaa usein tekstin
    Olen poistanut jo Windows XP:n palomuurin käytöstä, jolloin käytössä on enää se Elisan virustorjunta ja palomuuri. Muuta en osaa tehdä. Jotain portteja pitäisi lukemani mukaan saada avattua? Kaapelimodeemini on mallia Thomson TCW710.

Voisiko joku neuvoa ns. palikkakielellä, mitä minun pitäisi tehdä? Englanninkielisistä sivuistoista kun en ymmärrä juuri mitään.

2. rillix

rillix Regular member

Trophy Points:
    26
  3. dalina

dalina Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos vastauksesta, mutta tuo ei ollut tarpeeksi palikkakieltä minulle... anteeksi kokemattomuuteni.

Emule Plussan porttinumerot osasin mielestäni jo vaihtaa.
    Mutta mitä minun siis tulisi tehdä kyseisen linkin takana? Mitä tarkoitat reitittimen asetuksilla ja miten niitä pääsee käsittelemään? Kuinka saan selville sisäverkon IP-osoitteeni?

Last edited: Jan 6, 2007
  4. rillix

rillix Regular member

Trophy Points:
    26
    Thomson TCW710 porttiohjauksien ohjeet eMule Plus ohjelmalle:
    http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/TCW710/eMule_Plus.htm

Thomson TCW710 asetuksiin http://192.168.0.1/
    User Name: ei mitään tai jos ei toimi niin sitten admin
    Password: admin

Advanced > Forwarding

Start Port: 27706 - End Port: 27706 - Protocol: TCP (tai Both) - [X]Enabled
    Start Port: 27733 - End Port: 27733 - Protocol: UDP (tai Both) - [X]Enabled

Molempien porttiohjauksien 'Local IP Adr' on sisäverkon IP-osoite, joka näkyy ipconfig-komennolla, Käynnistä > Suorita > cmd /k ipconfig

IP-osoite . . . . . . . . . . . : Sisäverkon IP-osoite modeemin/reitittimen NAT-asetuksiin (porttiohjaukset).
    Aliverkon peite . . . . . . . . :
    Oletusyhdyskäytävä. . . . . : Tällä pääsee modeemin/reitittimen asetuksiin.

edit: tehdyt asetukset tallentuu kun klikkaat Apply.

Last edited: Jan 6, 2007
  5. dalina

dalina Member

Trophy Points:
    16
    Mahtavuutta! Nyt sain eMule Plussan toimimaan vihreillä nuolilla ja opin muutenkin paljon uutta.

Suurimmat kiitokseni, rillix!

Share This Page