Olen tehnyt mielestäni tarvittavat asetukset että emule pitäisi toimia. Tein porttiasetukset Speedstream 5450 4-port modeemiin kun olin Natin takana mutta siitä huolimatta mulla on eri sisäinen kuin ulkoinen ip. Kun sitten rupesin testaa miten ohjelma toimii niin Kademlia verkkoon en pääse (ilmoittaa että yhdistää mutta mitään ei tapahdu), lisäksi on matala ja korkea tunniste kun yhdistän eri palvelimiin (eikö pitäisi olla korkea tunniste kaikissa?? ) Tuleeko kellään mieleen mistä voisi kiikastaa ? KIITTI TAAS KERRAN!
Tuo että on eri sisäinen ja ulkoinen ip johtuu siitä, että sinulla on vielä nat päällä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Nat Kademlia verkkoon en pääse (ilmoittaa että yhdistää mutta mitään ei tapahdu) Muistaakseni siinä ei pitäisi mitään ihmeellisetä tapahtuakkaan ja jos se sanoo että se yhdistää niin kyllä sen sitten pitäisi olle siellä. Sitten kannattaa katsoa millä palvelimella on tuo korkea tunniste ja olla vain niillä, se matala tunniste saatta johtua myös palvelimestakin
Varmistan vielä, eli kun klikkaan http://www.myip.dk/ niin saan mun koneen ulkoinen ip-osoite ja sitten ipconfig käskyn jälkeen saan sisäisen ip-osoitteen, eikö vain ? Tämän perusteella mulla on eri ip- osoitteet. Kun antaa se ipconfig käskyn niin saa myös selville oletuskäytävän osoite mutta eihän sillä ole mitään tekemistä sisäinen ja ulkoisen ip-osoitteen kanssa ? Olen lukenut Hannu80 ohjeet mutta en saa Nat pois päältä, viitsittekö te viisaammat auttaa, kiitos !
Varmistan vielä, eli kun klikkaan http://www.myip.dk/ niin saan mun koneen ulkoinen ip-osoite ja sitten ipconfig käskyn jälkeen saan sisäisen ip-osoitteen, eikö vain ? Tämän perusteella mulla on eri ip- osoitteet. Tuo tarkoittaa sitä että on nat päällä ja osuit aivan kohdalleen joka kohdassa. Kun antaa se ipconfig käskyn niin saa myös selville oletuskäytävän osoite mutta eihän sillä ole mitään tekemistä sisäinen ja ulkoisen ip-osoitteen kanssa Ei sinäällään, tuolla pääset sinne modeemin sisään ja muuttamaan niitä asetuksia, niin kuin olet tehnytkin. Mutta ei sitä nattia tarvitse ottaa pois päältä, se on tuomassa kuitenkin tietoturvaa "vaihtamalla" ip-osoittteen, mutta sen pitäisi saada pois tuolta moteemin "sisältä" olevista asetuksista, ohjekirjassa lisää tietoa miten saat poies päältä.
Kun asensin emulen niin muutin TCP portin toisenlaiseksi kun se oli alkuperäisenä, sitten testasin portit ja ne hyväksyttiin. Menin sitten Speedstreamin asetuksiin ja laitoin sinne ne samat porttinumerot ohjeitten mukaisesti. Tämän jälkeen kävin katsomassa mun sisäinen ja ulkoinen ip-osoite ja ne ovat edelleen erilaiset. Porttitesti meni läpi että oikeat porttinumerot pitäisi olla. Auttakaa joku !
Niiden ip:den kuuluu olla erilaiset johtuen natista, se on aivan normaalia. Jos nuo porttitesterit näyttävät oikeaa ja olet tehnyt kaiken ohjeiden mukaan niin kaiken pitäisi olla kunnossa
Mutta mistä johtuu että vaikka olen palvelimessa missä on korkea tunniste ja otan sieltä jotain alas niin se näyttää seuraavalta: Lähteitä 59/66 (5) Eli, eikö se tarkoita että saan ladattua vain viideltä lähteeltä ? Kiitos kärsivällisyydestäsi!
Kyllä se sitä tarkoittaa, yleensä ne lähtevät siitä ajan kuluessa nousemaan, riippuen tietenkin miten paljon kaistaa on jo käytössä, mutta emule ei kyllä ole niitä nopeimpia ohjelmia.
Ok. Kun en ymmärrä näitä termejä niin olisi vielä vähän kysyttävää jos viitsit vastailla: Onko jotain mitä pitäisi muuttaa emule ohjelman asetuksissa? Kun klikkaa Yhteys-sivu auki niin siellä pystyy laittaa ruksi jos haluaa kad tai eDK2 verkkoyhteyteen, eikö pitäisi olla ruksi molemmissa? Kun klikkaa Palvelimet auki niin oikealla puolella yläkulmassa on joku porttinumero, ja sitten alakulmassa jotain HTTP-käyttöliittymästä, pitääkö näistä välittää? Entä kun antaa se Ipconfig komento niin lukee: Net BIOS TCP/IP:n päällä, pitääkö tästä välittää? KITOOS!!
Kun klikkaa Yhteys-sivu auki niin siellä pystyy laittaa ruksi jos haluaa kad tai eDK2 verkkoyhteyteen, eikö pitäisi olla ruksi molemmissa? Kyllä Kun klikkaa Palvelimet auki niin oikealla puolella yläkulmassa on joku porttinumero, ja sitten alakulmassa jotain HTTP-käyttöliittymästä, pitääkö näistä välittää? Ei, jollet halua lisätä lisää palvelimia listaan. Net BIOS TCP/IP:n päällä, pitääkö tästä välittää? Pitäisi huolestua jos ei olisi päällä Tuo on internet-protokolla joka sinäällään mahdollistaa nettisi toiminnan. Eli ei tarvitse siitäkään välittää: http://fi.wikipedia.org/wiki/Tcp/ip Niin ja en ainakaan huomannut mitään asetuksia mitä tarvitsisi muuttaa.
Anteeksi mun tyhmät kysymykset mutta haluaisin kerrankin ohjelman toimimaan kunnolla että jos vaan jaksatte vielä vastailla tähän meiliin ) Eli, kun annan ipconfig/all komennon niin lukee seuraavaa: Net BIOS TCP/IP:n päällä ..... Ei ole käytössä Pitikö se olla näin? Haluan kyllä lisää palvelimia listaan kun se voi antaa lisää lähteitä kun jotain hakee, mutta miten se tehdään ? Palvelinlistakin pystyy varmaan myös päivittää mutta miten ? Sain muuten KAD toimimaan mutta miten kannattaa hakea tavaraa parhaiten ? Yhdistämällä heti kademliaverkkoon vai ensin yhdistää johonkin palvelimelle ja sitten vielä KAD ? TUHANNET KIITOKSET KÄRSIVÄLLISYYDESTÄ !
Net BIOS TCP/IP:n päällä ..... Ei ole käytössä Pitikö se olla näin? Tuolla ei ole mitään väliä tuohon emuleen. Yhdistämällä heti kademliaverkkoon vai ensin yhdistää johonkin palvelimelle ja sitten vielä KAD ? Itse yhdistin aina kademliaan ja jollekkin palvelimelle sitten kun etsii niin laittaa siihen että se hakee palvelimilta niin se hakee molemmista. Kannattaa yleensä yhdistää sellaiselle palvelimelle missä on paljon käyttäjiä. Tuohon palvelinlistaan en osaa sanoa mitään, en ole itse ikinä käyttänyt muita kuin sitä "vakiota"
Huomasin sellaisen ongelman että en pääse kaikkiin palvelimiin, jotkut yhdistää heti mutta jotkut sitten taas ilmoittaa että mun porttiin ei saada yhteyttä ja että mun pitäisi tarkistaa asetukset. Viitsitkö vielä vastata tähän, kiitos!
en tosiaan tiedä missä vika on taas kerran. Mulla on vihreä nuoli ulos/sisään ja porttitesti onnistui mutta en pääse kuitenkaan kaikille pavelimille. Emule olisi tosi hyvä ohjelma jos pääsisi hyödyntämään enemmän lähteitä, nyt kun jotain lataa alas niin kestää ikuisuus ennen kuin se on valmis sen takia kun saa yhteyden vain murto osaan lähteistä
Sulla on siis molempiin suuntiin vihreät. Siis emule toimii. Ei ole yhtä nopea kuin jotkut muut psp ohjelmat. Mulla on toiminut tämä ihan perusasetuksilla ja toimii edelleen ihan hyvin. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin.
Mainostus on kyllä säännöissä kielletty, mutta kannattaa käyttää DonkeyServer No2:ta muita ei sinäällään kannata käyttää, tuo on isoin palvelin mikä muulista löytyy. edit. typo