Terve! Tästä asiasta on ollut aika monta kertaa puhetta sivustolla, mutta selailtuani kauan viestejä, en oikein löytänyt itselleni sopivaa...Elikkä kysymyksen ydinhän olis se, että eMule lakkasi yhtäkkiä toimimasta, virheilmoitus on toi useista ketjuista tuttu port is not reachable, low id etc...käyttöjärjestelmä win2000, ohjelmaversio v1h ja palomuuri sygate. Oon kokeillut nyt ilman palomuuria ja useita eri portteja, mutten saa muuta kuin low id:n ja yhteyden pieniin servereihin. Hauskaahan tässä on se että aikaisemmin oli aina High id ja tavaraa tuli hienosti. Olen liittynyt tälläisen oppilastalon verkkoon, mutta kuten jo sanoin, aikaisemmin toimi hyvin, joten mikä avuksi???
Siis ennen tuohon verkkoon liittymistä on tullut High ID:tä, vai sanotko että nuo eMule-ongelmat alkoi eri aikaan kun tuo yo. tapahtuma?
Oikeastaan tulee mieleen vaan 2 vaihtoehtoa: a) Oma koneesi alkoi bugata. Eli - oletko asentanut jotain Windows updateja, verkkosoftaa tms viime aikoina? - muuttanut eMulen asetuksia? - päivittänyt eMulen? - kokeillut päivittää eMulen serverilistaa? (<-- saattaisi auttaa asiaa) b) ISP/"Lähiverkko" bugaa - en tiedä minkätyyppinen tuo oppilastalon verkko on, mutta jos sitä jotenkin hallinnoidaan niin on mahdollista että admin on blokannut tiettyjä portteja - ISP saattanut hidastaa tiettyjen porttien kautta menevää liikennettä - Oppilastalon verkkoliikenne tukossa koska talossa nykyään muitakin P2P-käyttäjiä
Joo, olihan tossa hyviä pointteja. Asetuksiin en oo koskenut ennen häiriötä, enkä päivittäny, serverilistaa päivittelen silloin tällöin. Kun http-sivuilta latailee tavaraa, esim. juuri eMulea kautta vastaavia, niin latausnopeus on luokkaa pari-kolmesataa kb/s !!! Vaikka en paljoa näistä asioista ymmärrä, niin veikkaisin ettei yhteydessä ole vikaa, miksiköhän ennenkään en ole muuten saanut parhaimmillaankaan kuin 30 kb/s eMulen kautta, vaikka ollut yötä päivää viikkoja päällä? Toi windows- päivitys oli hyvä huomio, koska mulla on päällä liveupdate toiminto, ja se tosiaan päivitteli käyttistä, mutta tosin vähän sen ongelman jälkeen. En sitten osaa sanoa, onko tää siitä aiheutunut?? Mitähän sitte pitäis tehdä, oon muuten vielä kokeillut asentaa muulia uudestaankin, eikä ole jelpannut =(
En nyt keksi muuta kuin että katsot dokumentaatiota http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html , jos tuolta löytyisi jotain apuja. Muuli on kyllä aika vakituisesti hidas eli vaikka tavallisessa webbidownloadauksessa saa hyvällä nopeudella tavaraa niin se ei merkitse paljoa tässä tapauksessa.
Nonni! Taaspa tuli todistettua, ettei tosta tietokoneiden sielunelämästä ymmärrä mitään vaikka kuinka yrittäisi. Muuli rupesi yhtäkkiä toimimaan ja tavaraa tulee kuin ennenkin. Sain High ID:n että heilahti...Sorry vaan sulle heappi, kun näin yömyöhään vaivasin hölmöillä kysymyksillä, kiitoksia vaan kovasti avuntarjouksista =)