eMulesta...

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Recoba, Jun 30, 2005.

1. Recoba

Recoba Guest

Käyttöä olen vasta aloittelemassa... onko pakko jakaa itse jotain?
    Eikös se juuri ylitä sen laillisuuden rajan ainakin nykylaissa?

Vai onko niin että yhtään mitään ei saa, jos ei jaa?

2. -kemisti-

-kemisti- Active member

Trophy Points:
    96
    Perus-eMulessa on pakko jakaa. Minimilähetysnopeus on 1 kt/s, jolloin sisäänpäin max. nopeus on 3 kt/s. Jos lähetät väh. 10 kt/s, on sisäänpäin nopeus rajoittamaton. Voithan jakaa vaikka linuximageja, pelidemoja ja freewareohjelmia jne. On olemassa ns. leechermodeja, joilla ei tarvitse jakaa, mutta ne ovat "kiellettyjä" (mm. eMulen modit bannaavat ne) ja tekevät hallaa vertaisverkoille eli ei niistä sen enempää. Ja tekijänoikeudellisen materiaalin (pelit, leffat, musiikki, ohjelmat) jakaminen on laitonta. Pelien ja ohjelmien lataaminen on lisäksi laitonta.

Last edited: Jun 30, 2005
  3. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    eMulessa ei ole "pakko" jakaa mitään, mutta jos lataat vaikka jotain kotivideota niin samalla sinä jaat sitä :)Eli jaat niitä "osia" mitä olet itse jo ladannut ja näin eMulessa huolehditaan että tavaraa on jaossa.

4. Michelin

Michelin Regular member

Trophy Points:
    26
    Tässä lainaus gerbiilin vanhasta viestistä joka mun mielestä on ihan loistava kommentti.

"Pitäisi olla kaikissa softissa vakiona, että ne jotka päättävät olla jakamatta voivat ladata vain niiltä toisilta ketkä eivät jaa"

Tosin foliohattu ei taida vielä nykylainsäädännössä olla kielletty joten vielä voi operoida aika rauhassa.

5. -kemisti-

-kemisti- Active member

Trophy Points:
    96
    @Michelin: Täysin samaa mieltä tosta gerbiilin kommentista :)

Share This Page