Kun yritän katsoa tietokoneelta jotain HD-materiaalia jossa on esimerkiksi DTS-äänet, niin vahvari ei tunnista äänilähdettä digitaaliseksi. Olen yrittänyt katsoa VLCplayerillä ja BSPlayerillä. Jos vahvariin tulisi digitaalinen signaali, ilmestyisi sen näyttöön 'digital'-logo, mutta ei näy. VLCplayerissa valitsin audio deviceksi 5.1:n, mutta on edelleen stereoääni. Sitten kokeilin "A/52 over S/PDIF"-valintaa, jolloin 'digital' tuli kyllä näyttöön, mutta ääni jäi 'töksöttämään'/looppaamaan. Signaali siirtyy koneelta vahvarille 10m optisella piuhalla. Realtekin äänenhallinnasta ruksattu digitaalinen lähtö. - Musiikkia yms. pystyn kyllä siis ihan kuuntelemaan, kun stereona ääni kuuluu ihan mainiosti - Vahvarina Yamaha RX-V450 - Emolevy MSI P35 Neo-F - Emossa s-bracket josta saan digitaalisen äänen ulos: (ei täysin sama MSI:n malli)
Koitappa toistaa DTS raidalla varustetut videot Media player Classic nimisellä ohjelmalla. AC3filter kannattaa myös asentaa jos ei ole. Itse olen saanut vain sillä 5.1 ääniraidat kuulumaan oikein. Vlc teki mulla ihan samaa mitä sulla, eli jäi 'töksöttämään'/looppaamaan Eli MPC käyttöön ja asetukset kuntoon niin homman pitäis pelata.
kiitos vinkistä! nyt toimii jo hieman paremmin, kun ruksasin tuolta ac3filter asetuksista SPDIF päälle. Edelleen pätkii, mutta kohtuu harvoin, noin kymmenen sekunnin välein.. Täytyy kokeilla säätää noita asetuksia
VLC asetuksista: Settings --> Preferences --> (select advanced options) --> Audio --> Output modules --> Select 'Win32 Waveout extension output' from the drop down list labelled 'Audio Output Module' --> Save Pätkimisen pitäisi loppua kun tuon vaihdat.
Minulla on myös juuri samanlaista ongelmaa ollu tän koneen kanssa, kuin ketjun aloittajalla. Mulla tekee nimittän samaa äänen looppausta kun yrittää toistaa Dolby Digital/DTS ääntä koneella Esim. dvdtä katsoessa. Tosiaan se Dolby Digital logo syttyy vahvistimeen. Mutta ääni vään pätkii. ac3filterin asetuksia räpläämällä olen saanut output formatiksi vain pcm-signaalia eri kanava määrillä taikka bitrateilla, mutta siitä nyt ei oo mitään iloa.(kun vahvistin tukee vain 2ch pcm:ää) Myöskään neccisen neuvosta ei ollut mitään apua. Pittää varmaan kokeilla ainakin vielä jotain "oikeaa" dvd:n toisto ohjelmaa jos vaikka se osaisi syöttää tuon DD/DTS signaalin oikeanlaisena tolle vahvistimelle.
Itse hommasin koneen jossa Ati raedon 3450 hdmi..Menee Hdmi piuhalla kuva ja ääni sonyn vahvistimeen ja ei tule kuin strero ääni. Kun avaan laitteen ominaisuudet niin siellä on tuetut muodot DD 5.1 ja Dts yms..Niissä rasti.Kun testin teen tulee windows errori että windows ei voi toistaa kyseistä ääntä. Käyttöjärjestelmä on 64 vista..Nettiä selatessa näyttää olevan globaali ongelma ympäri palloa..Miten saa homman pelittämään?