Moro! Sellaista tässä että oon koittanu kaikin mahdollisin toimin saada etätyöpöytä yhteyttä Vistaani toimimaan. Oon pistänyt Järjestelmä>Etäasetukset>Etäjärjestelmä Salli yhteys kaikista etätyöpöydän versioista päälle. Sitten tulee ensimmäinen kysymys: Miten tuolta valitaan nuo käyttäjät?Siinä vaan lukee että kirjoita valittavien kohteiden nimet.Mutta missä muodossa ne pitää olla tai tarviiko niitä edes määrittää? Ja tässä toinen. Mistä löydän tai määritän tietokoneen nimen tai osoitteen mitä kysytään kun avaat etätyöpöytäyhteyttä apuohjelmat valikosta? Ja sitten kolmas. Mistä asetetaan se Salasana ja käyttäjänimi joita kysytään kun avaat etätyöpöytä yhteyden apuohjelmat valikosta. Netissä on paljon englannin kielistä tavaraa mikä kertoo kaikkea mutta ei esim noit että mistä saa noi käyttäjänimet ja salasanat ja tietokoneen nimen tai osoitteen. Kiitoksia jo etu käteen!
Etätyöpöytää voi tietääkseni käyttää kaikki joille on tehty tunnukset koneelle. Yhteyden otto pitää sallia jostain syytemiasetuksista ja palomuurista pitää sallia RemoteDesktop portit. Voit avata RDP yhteyden koneelle joko koneen nimellä tai IP-osoitteella. Jos haluat ottaa netin yli yhteyden niin dynaaminenDNS softa auttaa siinä. Sen sijaan, että tarvitsis muistaa koneen IP:tä voit käyttää esim osoitetta omakone.no-ip.com