Eli pitäis jakaa pöytäokoneen ja läppärin kanssa tiedostoja. Ja läppärin lähiverkkoyhteys kohdassa näkyy ne mitä olen sieltä koneelta jakanut. Ja pöytäkoneelta ei nää mitä olen kannettavalta jakanut ja toisinpäin. Olisiko modeemin asetuksissa häikkää? Niin ja koneet on samassa modeemissa kiinni, modeemi on:A-linkinkin joku missä on 4 verkkokaapelin paikkaa ja WLAN tuki. ADSL Router with 54MB Wlan AP- lukee pohjassa.. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/450243 Olen tehnyt KAIKEN tuon mukaan.. Kummaskaan koneessa ei olu muita palomuureja kuin windowsin oma. Joten mikä neuvvoksi? Olen ERITTÄIN kiitollinen jos joku osaa auttaa.=) Pikaisia vastauksi tarvitaan
En ihan tarkasti jaksanut lukea tota ohjetta, mutta en nopesti löytänyt seuraavaa kohtaa... Kun tiedät koneiden IP-osoitteet(mallia: 192.168.*.*). Yritä etsiä tätä konetta windowssin haku toiminolla. Käynnistä valikko -> Etsi -> Tiedostoja tai kansioita -> Tietokoneita tai henkilöitä -> Tietokone verkossa. Laita siihen hakuun etsittävän koneen IP-osoite. Pitäisi ilmestyä kyseinen kone siihen ja sen jaetut kansiot.
Siis kirjotanki Ip osotteen, aliverkon peitteen vai oletusyhdyskäytävän? Kirjotin läppärin IP:n pöytäkoneen etsi toimintoon eikä löytänyt mitään :O Mikä neuvvoksi? ja molemmilta koneilta on jaettu jotain
Kyllä.. nimenomaan IP-osoitteilla koneitten pitäisi löytyä. Kerroppas nyt varmuuden vuoksi millaiset IP-osoitteet koneilla on? Testaa vielä pingata IP-osoitteita komentokehotteessa.. ping 192.168.*.*
No nuo 10 alkuiset on ihan yhtä hyvin käyviä. Koititko pingata noita ja vastaako ne pingiin? eli komentokehote. käynnistä -> suorita -> cmd -> ping 10.0.0.3 Pingaa läppäriltä pöytäkonetta ja toisin päin.
Olen koittanut pingata molemmilta koneilta. Näin siellä lukee: ______________________________________________________________ Ping-isäntä 10.0.0.5, 32 tavun paketti Vastaus isännältä 10.0.0.5 tavuja=32 aika <1ms TTL=128 Vastaus isännältä 10.0.0.5 tavuja=32 aika <1ms TTL=128 Vastaus isännältä 10.0.0.5 tavuja=32 aika <1ms TTL=128 Vastaus isännältä 10.0.0.5 tavuja=32 aika <1ms TTL=128 Ping-tilastot 10.0.0.5: Paketit: Lähetetty = 4, vastaanotettu = 0 <0%hävikki>, Arvioitu kiertoaika millisekunteina Pienin = 0 ms, Suurin = 0 ms, Keskiarvo = 0 ms ______________________________________________________________ Noin siinä lukee. Osaako joku sanoa mikä mättää? Ja koneet eivät löydät tiedostoja.. Läppärin verkkoympäristössä lukee: Paikallinen verkko: ja siellä on ne tiedostot jotka olen jakanut siitä koneesta.. Jos joku keksii mistä mättää niin olen erittäin kiitollinen =)b EDIT: Niin ja pöytäkone ei näytä edes omia jaettuja juttuja kun taas kannettava näyttää.. tuntuu että pöytäkoneessa on jotain vinossa.. Mutta en ole varma..
Elikkäs yhteys vaikuttaisi todellakin olevan kunnossa.. Jotain siinä tiedoston jaossa on vikana. Pöytäkoneelle pystyy kuitenkin jakamaan niitä kansioita? Eli niihin kansioihin ilmestyy se käden kuva kun ne on jaossa? Tarkistappa onko koneet samassa työryhmässä.. Ohjauspaneeli -> järjestelmä -> tietokoneen nimi ja sieltä kohta työryhmä. Pitäisi olla molemmissa koneissa sama.
hmm.. mikähän siinä nyt vois olla vikana. Tarkista nyt vielä että Verkkoympäristössä on käytössä olevan lähiverkkosovittimen ominaisuuksista mahdollistettu tiedostojen jako.
Miten tuo katsotaan? Anteeksi tyhmiä kysymyksiä mutta eka kerta kun lähiverkkoa teen. EDIT: Niin ja kiitos Lihi että olet jaksanut auttaa tähän asti
Katotaan nyt onko tästä mun avusta mitään hyötyä.. muistan kyllä omat ensimmäiset kerrat kun yritti lähiverkkoa saada toimimaan.. ei meinannut onnistua millään. Eli.. Käynnistä -> Asetukset -> Verkkoyhteydet Sitten sieltä.. olettaen että koneesi ovat kiinni modeemissa verkkopiuhalla, ei langattomasti.. Oikealla hiirennapilla ominaisuudet Lähiverkkoyhteydestä Pitäisi aueta uusi ikkuna jossa on lista erilaisista yhteyksistä. Katso että tästä listasta löytyy "Tiedostojen ja tulostimien jako Microsoft-verkoissa" ja että sen edessä olevassa laatikossa on ruksi.
Hommasi läppräiin WLANIN. Täytyykö asetuksi muuttaa JOS Saisi lähiverkon toimii..menee pikkuhiljaa toivo ja hermo..