Eli hosti ei toimi ET:s.. tai sinne ei pääse muut ku mä mistä kaikista asioista se voi kiikastaa et sinne ei kukaan pääse vaikka mä oon sallinu F-securen palomuurista ET.exe:n sekä lähtevän että tulevan liikenteen "Sovelluksen ja portin" ,windowssin oma palomuuri ei oo päällä ja on 1 megan laajakaista, voiko toi servun teko kiikastaa esim. modeemista tai jostain muusta? ja eikö kaverin pitäis tulla tohon www.whatismyip.com sivuilla näkyvään IP:seen? (sis ku mä katon sen ja annan sen mun IP:n kaverille)
käynnistä -> suorita -> cmd ipconfig tuossa sitte tulee IP address/osoite kohta jonka pitäisi vastata tuota whatismyip.com osoitteen ilmoittamaa, jos näin ei ole pitää ADSL purkista ohjata/puhkoa ET:n käyttämät portit(27960) siihen koneelle tai muuttaa purkki siltaavaan tilaan.
ööh ei löydy what is my ip:n ip:tä mitäköhän toi "jos näin ei ole pitää ADSL purkista ohjata/puhkoa ET:n käyttämät portit(27960) siihen koneelle tai muuttaa purkki siltaavaan tilaan." niinku käytännössä meinais ? pitääkö toi modeemi avata ruuvarilla tai jotain vai pitääkö säätää jollain asennus CD:llä tai jollain muulla? :| heh, en nyt oikeen ymmärrä...
Jep todennäköisesti homma kiikastaa NATista. Sieltä vaan ohjaat 27960 portin siihen sun serveris iipparin.
Joo elikkä mulla on Tele Well TW - EA 400 modeemi kuinka ne "ipconfig" ip ossan ja ton www.whatismyip.com:in ip:t sais täsmäämään toisiinsa??.... mitä toi NAT meinaa?
Ei sun tarvii niitä saada mätsäämään. En osaa mitään virallista selitystä NAT:lle antaa, mutta kun konfaat NAT asetuksia siten että ulkoa tuleva 27960 liikenne ohjautuu sille sun serverilles. Ite olen laittanut ADSL boxin NAT asetuksista "start port" 27960 , "end port" 27960 IP Address kohtaan serverini iipparin (sen mikä ipconfig antaa).
tää on kyl ea-500 varten mutta eiköhän oo aika paljon samalla tavalla...:http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Telewell/TW-EA-500/Wolfenstein_Enemy_Territory.htm toiseks ei vaa kannata siitä päävalikosta klikkaa host game vaan tässä on esim. paremmat ohjeet:http://www.rtcw.jolt.co.uk/content/enemy_territory/server_guide/