Ensimmäinen kannettava hankinnassa + asiaa netin langattomasta kytkemisestä

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by HenkkaX, Mar 28, 2009.

1. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    Last edited: Apr 15, 2009
  2. Wintoosa

Wintoosa Regular member

Trophy Points:
    46
    Tuo Anttilan kone on tehokas. GeForce 9600M GT on pelinäyttis, joten raskaammatkin pelit kuin Simssit menevät helposti. Iso kiintolevy, nopea tuplaydin ja 4Gt ram antavat mukavasti vauhtia :)

3. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    Edit:

Joo. Nyt sitten huomasinkin et en tarvikkaan noin suurta kuin 17" näyttöä ja löysinpä tällaisen koneen:

Asus N51Tp
    -15.6" HD näyttö
    -AMD Turion X2 Ultra Dual-Core ZM84 prosessori
    -ATI HD4650 näytönohjain, 1Gt omaa muistia
    -4Gt keskusmuisti
    -500Gt kiintolevy

Ja mielipiteitä, pyydän :D

Edit2: Näytönohjaimessa ddr2, mutta niin on varmaan kaikissa alle tonnin läppäreissä.

Last edited: Apr 28, 2009
  4. jebulol

jebulol Regular member

Trophy Points:
    26
    Kone riitää helposti elokuva ja jopa peli käytöönkin no ainakin sims 2 käytöön mutta en ole varma sims 3 kun en ole kokeilu mutta kyllä uskon laiteisto vaatimuksien mukaan toimivan

5. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    Ehdottakaa hyviä kannettavia näillä vaatimuksilla:
    näyttö 15-17", prossussa tehoja väh. 2Ghz, ainakin kohtuu näytönohjain ja hintahaitari olis tuo aiemmin mainitsemani eli max. 900e

Edit: Mulla on kyllä Xbox 360 niin ei tuo pelaaminen niin tärkeässä osassa olisi.

Last edited: Apr 26, 2009
  6. arep12

arep12 Member

Trophy Points:
    11
    mul ois myynnissä hp dv5-1021. viime syksynä ostettu ja hinta ois 500€ jos kiinnostaa niin soita 0401866005

7. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    Ihan hyvältä vaikuttaa, mutta ei kiitos. Ihan uutta konetta kun olisin ostamassa...

8. Malboro

Malboro Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse voisin suositella sinulle tälläistä vähän enemmän mukaan menevää kannettavaa. Koko on tosin 12", mutta sen huomaa painossa ja koossa. Myös akku tässä on normaalia pidempi mitä ylensä tavalisessa kannettavassa on. Piano 1,8kg ja akku ~3h
    http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/PR201W-010NE.html

Itselläni on tuosta vanhempi (viime kesänä ostettu) malli (joka on hieman huonompi) ja tyytyväinen olen ollut. Tyttöystävä on tällä sims 2 pelaillut ja ilmeisesti ihan ok on toiminut, kun ei mitään valittanut ole :D. Ei tällä välttämättä ihmeitä tehdä pelamisen suhteen mutta ainakin jotenkin pystyy pelamaan.

Tietty jos sinulla ei ole tarkoitus kantaa konetta juurikaan mukana, niin sitten 15" ei välttämättä turha vaihtoehto ole.

Pistä tänne haluamat vaatimukset ja etsi sieltä sopiva http://www.kannettavatietokone.fi/haku/
    Kannattaa tosin katsella jos muuata saisi halvemmalla...

EDIT: Tuossa tulee myös 24kk takuu, joka on mielestäni myös tärkeää.

Last edited: Apr 26, 2009
  9. jebulol

jebulol Regular member

Trophy Points:
    26
    Intelin näytikset on todella huonoja unohda koko kone. koneessa on hyvä prossu ja tarpeeksi muistia sujuvaan käytöön mutta näytis pilaa koneen. Osta se itse ehdottamasi asus. Asus on minulla tarjonnut laatua tarjotkoon sinullekin. :D

10. Malboro

Malboro Regular member

Trophy Points:
    26
    Tarkoitatko tuolla minun ehdottamaani kannettavaa? Mitä voit olettaa kannettavast, joka painaa 1,8kg ja akku kestää +3h? Itsellä on tuosta vanhempi malli, jossa vielä on huonompi näytis ja ainakin sims 2 on tällä toiminut jossain muodossa.

Mutta jos (huono) paino ja akku ei haittaa. Niin toki tuo asuskin ihan hyvälle näyttää. Tosin se sitten painaa sen 3kg. Että onko se sitten enää kannettava? Akusta en tiedä, mutta ei se varmaan paljoon enempää 2h ole :S.

11. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    Ainakin expertin lehdessä luki että asuksessa tehokas akku, mutta en tiedä... Painosta sen verran että eihän toi 3kg oo vielä niin paljon. Mun käytössä toi 15 olisi (ehdoton) minimi että toiminta olis "sujuvaa" ja sivujen selaaminen mielekästä. Itse en konetta paljon kuljettaisi, korkeintaan koulussa (ehkä toisinaan, ehkä en ollenkaan) ja joillain matkoilla toisille paikkakunnille, jotenka kotona toi kone lepäisi vain pöydällä tai sylissä.

Mutta mitenkä on tuo 17" varustettu kannettava; menisköhän se jo liian isoksi sitten? Tokihan isosta näytöstä olis mukava työskennellä, mutta enpä tiedä sitten kannattaako, kun ei pelejä ehkä tule hirveesti pelattua...

Edit: Mutta tehollehan löytyy aina käyttöä :D

Last edited: Apr 27, 2009
  12. jebulol

jebulol Regular member

Trophy Points:
    26
    Osta se asus!!!!

13. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    Onko itelläs sitte millainen asus kun noin fanitat :D ?

14. jebulol

jebulol Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen vain käyttänyt muita asuksen tuoteita ja one tyytyväinen. Kaverillani on asuksen peliläppäri ja on ollut tyytyväinen. Koneen tiedot puhuvat puolestaan.

15. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    Niin, toinen asia on sitten se, että millä tavalla saan uuteen kannettavaan netin langattomasti? Kotona on KPO:n 1mt wimax. Tarvitsenko jonkun reitittimen vai sellaisen ihme wlan-tukiaseman?

16. Malboro

Malboro Regular member

Trophy Points:
    26
    Tarvitset sellaisen adsl modeemin, jossa wlan. Millainen boxi sinulla nyt on ADSL vai kaapeli? Jos ihan ADSL boxi on, niin esim itsellä tälläinen, jonka olen ihan toimivaksi todennut:
    http://www.multitronic.fi/index.php?prod=TW-EA501V.3
    Hieman kalliita on. Mutta jostain huute.net:stä voi saada halvemmalla käytetyn...

Osta vaan se asus, jos sinua ei se paino ja akku haittaa =).

17. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    [​IMG] Tällainen on tämä minun "boxi" vai modeemiksi sitä nyt kutsutaan... Tuli ihan kpo:n laittaman paketin mukana.

Edit: Niin osaisko joku auttaa? Tarvitsenko minä sitten sellaisen adsl-modeemin wlanilla?

Last edited: Apr 29, 2009
  18. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    No niin, nyt lähti toi kyseinen asus tilaukseen ja pitäs tulla perille seuraavalla viikolla. Mukaan otin vielä wlan-tukiasema, office ja f-secure.

19. taneman

taneman Member

Trophy Points:
    11
    Tiedoksi..

Tuon Asuksen n51tp:n perusmyyntihinta on 840e ja mahdollisesti saa muutaman kympin pois. Ei kannata turhaa maksaa ovh. hintaa, joka on 899

20. HenkkaX

HenkkaX Member

Trophy Points:
    11
    Jaa. Onpa jännä. No, ostamani läppäri oli "tarjouksessa" joten sain sen tuohon perushintaan.

Share This Page