Ensimmäinen koottava paketti, näyttääkö hyvältä?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Neonyal, Jan 14, 2011.

1. Neonyal

Neonyal Member

Trophy Points:
    11
    Hei! Olen hankkimassa uutta konetta mm. peli -ja viihde käyttöön. Olin aluksi ostamassa Acerin Aspire M5910 -mallia mutta asiakaspalvelun kanssa oli kinaa joten se jäi sikseen.

Hetken foorumeilla pyörimisen jälkeen sain kuitenkin kasaan tällaisen paketin:

Sopivatko osat yhteen, ja/tai löytyykö parempia ehdotuksia? (Ja toivottavasti listassa on kaikki mitä tarvitseekin olla)

2. JaliVista

JaliVista Guest

Tilaa lapstoresta ni asennus ja takuu tulee halvemmaksi.
    Ja sit verkkokaupasta Win 7 satasella.

Last edited by a moderator: Jan 14, 2011
  3. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Kotelo ja virtalähde erikseen, LC-power ei ole mistään kotoisin. Ota omaa silmää miellyttävä ATX-kotelo ja esim. SilverStonen 500W virtalähde.

Muisteiksi halvin 2x2 Gt tai 4 Gt kampa, saa lähes puolet halvemmalla.

Jos haluat kasatun koneen, niin osta Silent Rigistä tai Lapstoresta, niissä kasaus maksaa 25 euroa, pääset paljon halvemmalla. Käyttiksen voit yhtä hyvin asentaa itse.

4. Neonyal

Neonyal Member

Trophy Points:
    11
    Eli jos vaihdan muistin vaikka tähän Kingstoniin ja laitan koteloksi tämän ja virtalähteeksi tämän, tilaan seiskan verkkokaupasta ja kasaamisen hoitaa liike. Miten jos tilaan joitan osia jostain toisesta kaupasta, suostuvatko he kasaamaan konetta jossa on muualta tilattuja osia? Ja tilaanko osat ensin omaan postiin, vien koko pläjäyksen liikkeeseen ja pyydän setiä kasaamaan paketin, vai miten?

5. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Osat on hyvät, koteloon voisi ehkä vähän enemmän panostaa, mutta oma valintasi. Kasaus tai onnistu muiden firmojen osista, joten jos kootun koneen haluat, niin ota koko paketti Lapstoresta ei Silent Rigistä. Win 7:n voit tilata Verkkokaupasta, jos sen vielä satasen pintaan (=säästät jotain) saa ja asennat itse.

E: typoja...

Last edited: Jan 14, 2011
  6. Neonyal

Neonyal Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos paljon! Harkitsin jo hetken itse kokoamista (tietokoneopas.comin avulla) mutta ehkä ensimmäiseksi koneeksi on hyvä ottaa jonkun muun kokoama ja sitten vaihdella osia tarpeen mukaan :D Ja jos budjetti sallii niin vaihdan kyllä parempaan koteloon!

7. Dece80

Dece80 Member

Trophy Points:
    11
  8. Neonyal

Neonyal Member

Trophy Points:
    11
    Huhhuh meinasi jo unohtua, tuo emolevy on itseasiassa juuri se mitä olen aiemminkin katsellut!

9. Micc_o

Micc_o Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos tuttavapiiristä löytyy joku jolla vähääkään hajua tietokoneen kasauksesta, suosittelen pyytämään häntä avuksi kokoamisessa. Todella hyödyllinen taito tuo koneen kasaaminen tulevaisuutta nähden ja voit hyödyntää sitä tuttavien suhteen jos tarvitsevat uutta konetta( Pyydät vähän palkkaa kasaamisesta ;) )

Tietysti jos mielestäsi otat liian suuren riskin ja eikä tällähetkellä ole minkäänlaista kiinnostusta perehtyä asiaan, niin kasaus mukaan pakettiin. Kyllä sitä myöhemminkin ehtii tutustua konehuoneen saloihin.

10. Neonyal

Neonyal Member

Trophy Points:
    11
    Niin kyllä sitä vielä ehtii opettelemaan, pistän nyt varman päälle ammattilaiset hommiin :D

11. veew

veew Member

Trophy Points:
    11
    Voisitko paljastaa lopullisen kokoonpanon ja mistä ostettu.

Share This Page