Epätavallinen ongelma läppärin kanssa...

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by petelms, Jul 21, 2004.

1. petelms

petelms Guest

Osaiskohan joku ratkasta mun ongelman joka on aika omiaan laadultaan;)

Elikä, läppäristäni on hajonnut jo nyt kolme kertaa ulkoisen näytön liitäntä kun olen siihen kytkenyt LCD-monitorin. Nyt tilanne on sellainen, että en uskalla enää monitoria siihen plugata kiinni ja kumminkin tarvitsisin ehdottomasti käyttää myös ulkoista monitoria läppärin kanssa. Oisko jollakin joku idea millä sais läppärin kuvan ulkoiseen näyttöön ilman läppärin omaa liitäntää? Läppärin S-video liitäntäkään ei tule kyseeseen.

Onko mitenkään mahdollista saada homma toimimaan jotenkin USB:n kautta? Onko olemassa jotain USB-näyttöjä vai sitten ei...???

Kiitos.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Onko tuo tapahtunut samalla näytöllä?

Ei taida USB näyttöjä olla. Lähiverkolla voi siirtää työpöydän kuvaa toiselle koneelle kohtuu hyvin.

3. petelms

petelms Guest

Ahaa, ei siis USB-näyttöjä:(

Mitens toi lähiverkon kanssa testaaminen...miten se käytännössä sitten menisi? Voisitko antaa jonkun pienen esimerkin? Käytössä olis 2 pöytäkönetta ja yx läppäri. Mitenköhän lähtisin kokeilemaan? :)

Mulla on kaksi LCD-näyttöä joilla olen ryssinyt ton läppärin siis jo kolmesti...

Tänks!!!

4. koiso

koiso Member

Trophy Points:
    11
    Oletko käyttänyt aina samaa kaapelia?
    Rikkinäisellä kaapelilla voi saada aikaan mielenkiintoisia ilmiöitä...
    Mitä tarkoittaa hajonnut?
    Mitä käyttöjärjestelmiä koneissa?
    Ainakin VNC:llä onnistuu ilmaiseksi toisen koneen käyttö verkon yli.

5. petelms

petelms Guest

Yep, Koiso, tota kaapelia mäkin epäilen, että vika on oltava siinä. Mulla on ollu tossa käytössä tollanen 10 metrin näyttöpiuha, kun tarviin niin pitkää musalaitteiden takia, ja siitä se on ilmeisestikin aina hajonnut:( Jännäksi asian tekee se, että pöytäkoneilla sama piuha toimii;)

Ja rikkinäinen tarkoittaa sitä, että kuvaa ei yksinkertaisesti tule ulos enää sen jälkeen kun se vanha piuha on rikkonut jotain läppäristä. En tiiä mitä ne on aina huollossa korjannut läppäristä...

Kaikissa koneissa WINDOWS XP.

Tota noin, mikä on toi VNC? Mistä sen vois ladata? :)

6. wrt

wrt Member

Trophy Points:
    11
    Last edited: Jul 22, 2004
  7. petelms

petelms Guest

Voi jumankauta, täähän näyttää just semmoselta mitä oon ettiny!!! Nyt kun vielä sais asennettua ja toimimaan...pitää alkaa kokeilee! Tänks!!!

8. petelms

petelms Guest

No niinhän siinä sitten kävi...oon tässä yrittäny saada yhteyttä toimimaan ton VNC:llä, eikä onnistu:(

Onko joku käyttänyt tätä ohjelmaa? Voisko neuvoa miten tän saa toimimaan...koko ajan tulee vaan "failed to connect to server"...

Muuten pystyy kyllä esim. jakelee filejä noiden koneiden välillä ihan normaalisti.

:)

9. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    RealVNC:llä menee ainakin niin että kone jota haluat etäkäyttää niin käynnistät WinVNC server ohjelman siihen koneeseen(laita joku salasana siihen). Sitten toisessa koneessa VNC Viewer päälle ja kirjoitat siihen aukeavaan ruutuun Server koneen nimen tai IP osoitteen.

10. petelms

petelms Guest

Yep, just tolleen olen tässä kokeillut. Mutta läppäristä se valittaa koko ajan, että "Error Creating Flasher socket..." Onko mitään tietoa mitä tämä tarkoittaa?

Miten noi siltaukset pitää muuten olla laitettuna? Oon tässä rämpytelly niitä eri asentoihin ja aina sillon tällön katkeaa yhteys ja toisinaan sitten taas palaa...kummallista touhua...

11. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Kyllä tuon vnc:n pitäis toimia kun junan vessa. Jos on xp:t koneissa, ota niiden omat palomuurit pois päältä.Jos vaikka auttais.

Toisaalta jos on xp pro:t koneessa, toimii jouhevammin winukan omalla etäkäytöllä
    (ohjauspaneeli/järjestelmä/etäkäyttö). 98:siin jne saa erillisen etäkäyttöpaketin imuroitua microsoftin sivuilta.

12. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  13. petelms

petelms Guest

Hei, tähän väliin sellanen kysymys, että miten pystyy jotenkin "pingottaa" koneiden välisen yhteyden? Miten se tehdään? Rautalankaohjeet, pliis, hehehe:)

14. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Jos ping:austa tarkoitat

käynnistä->suorita->ping xxx.xxx.xxx.xxx
    jossa tuo xxx on koneen IP osoite, jonka näkee
    2k/XP:ssa
    käynnistä->suorita->cmd
    ipconfig

9X/ME:ssa
    käynnistä->suorita->winipcfg

15. petelms

petelms Guest

Ahaa, okei, tää oli tosi hyödyllistä tietoa:)

16. petelms

petelms Guest

No niin, nyt olen tässä yrittäny tota pingausta, ja toiseen suuntaan se näyttää onnistuvan, mutta toista se ei löydä. Sitten taas kun pingaan noi IP-osotteet mitkä se löytää itse niin ne kyllä näyttää toimivan...

HELP!

17. petelms

petelms Guest

Siis miten voi olla mahdollista, että pingaus ei onnistu toiseen suuntaan ja silti pystyy jakamaan filejä?

18. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    esim windows:in oma palomuuri päällä tai sitten esim netbeui:llä hoidettu tiedostojen jakaminen.

19. petelms

petelms Guest

Joo, windowsin oma palomuuri ei ollut päällä.

Hei, mitkä muuten noista kaikista protokollista, vai miksi niitä kutsutaan, pitäisi olla käytössä, esim:

- SAP-protokolla
    - Microsoft-verkkojen asiakas
    - Qos paketin ajoitus

jne...

Mulla näyttää olevan kaikki noi käytössä mitkä pystyy asentaa tosta "asenna"-nappulasta...Voisko olla, että joku näistä 'sotkee' yhteyttä?

20. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Itseltä löytyy Microsoft verkkojen asiakas.
    Tiedostojen ja tulostimien jako.
    QoS pakettien hallinta?(ei ole pakollinen)
    TCP/IP

Share This Page