Ostin otsikon tykin pari viikkoa sitten ja nyt parin katselu kerran jälkeen olen todennut että optinen tarkennus ei pysy terävänä. Tykki on avoimessa tilassa, pysyy normaali lämmöissä, eikä altistu tärinälle mutta tarkennus muuttuu noin 1,5 tunnin elokuvan aikana. Teräväksi säädetty kuva ei ole terävä enää elokuvan puolivälissä ja tarvitsee taas säätöä lopussa, kyse ei ole paljosta mutta helposti havaittavasta erosta. Vanhaa Panasonic 200 tykkiä koskaan tarvinnut säätää. onko tämä Epsonin ominaisuus vai tarvinneeko tilata takuuhuolto?
Moro, Itsellä ei ole ratkaisua ongelmaan mutta olen harkinnut ko. tykin ostoa. Kävin Tamperelaisessa liikkeessä tutustumassa tykin kuvaan ja vaikuttavahan se oli. Lamppu takuutakin noille uusille epsoneille luvataan kolme vuotta! Helpoiten luultavasti pääset kun viet tykin suoraan takuuhuoltoon. Eihän tuollaista ongelmaa voi sivuuttaa. Vielä kun tykin hinta on 2k€. Mitä muuten olet pitänyt tykistä? Onko hiljainen ja oletko käyttänyt sitä tietokoneen tai konsolin kanssa?
Epsonia ei tarvi viedä huoltoon siinä on nouto takuu... Epson on hiljainen laite. syötän siihen 1080p kuvaa olohuone pc:ltä ja digiboxilta hieman heikompaa signaalia. Tietyillä Bluray leffoilla huomaa kuvan terävyydessä selkeän eron panasonic 200 verrattuna... suosittelen kanssa vierailua tässä nimeltä mainitsemattomassa videotykki liikkeessä ja laitteiden vertailua.
Oliko vanha tykkisi Panasonic PT-AX200E 720p? Missä huomaat eron tykkien välillä tavallisessa käytössä? ja mikä oli suurin syy siihen että vaihdoit tykkiä? Itse juuri mietin tuota hinnan eroa, että maksanko liikaa "tyhjistä" pikseleistä... -Tuomas