Erikoinen ongelma netin kanssa.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Kellopeli, Aug 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kellopeli

    Kellopeli Guest

    Elikkäs jos vaikka alottais tärkeimmästä eli azureuksesta. Kun teen azureuksen palomuuri- ja NAT-testin saan tämmösen tuloksen:

    Testataan porttia 51824 ...
    NAT-ongelma havaittu - Connect attempt to 81.197.**.** (your computer) timed out after 20 seconds. This means your port is probably closed.

    No käsittääkseni oon ottanu NATin pois aikapäivät sitten enkä oo puhkonut ensimmäistäkään reikää NATtiin ja hyvin tuntuu hommat toimivan. Noh.. jos otan palomuurin kokonaan pois päältä saan silti saman tuloksen testissä. Jotkut trackkerit näyttää että oon cennectable "No" tilassa ja tavara ei siis liiku mun koneelta poies enään, toiset trakkerit ei valita mitään ja näillä trakkereilla linux distrot liikkuu ihan normaaliin tapaan molempiin suuntiin.

    Erikoista tässä on vielä se, että kun kaverin kanssa pelataan vaikka jotain peliä ja teen serverin niin IP-osotteeks tulee näkyyn 192.168.0.100. Saman IP-osotteen näyttää outpostin palomuuri tälle koneelle. Ja lopputulos on se, että kaveri ei pääse serverille.

    No sitten kun meen esimerkiks myip.com sivuille saan omaks ip-osotteeks 81.197 alkusen ip:n niinkun pitäiskin enkä mitään sisäverkon osotteita.

    tältä näyttää modeemin asetukset:
    Wizard Setup- ISP Parameters for Internet Access
    Mode Routing
    Encapsulation 1483 Bridged IP
    Multiplex LLC

    Jos koitan laittaa Modeen Bridge niin ei mee enään mikään laite nettiin sen jälkeen.


    Ps. Säädin vähän noita modeemin asetuksia ja nyt näyttää ip tulevan suoraan palveluntarjoojalta, mutta nyt en enään pääse käsiks tohon modeemiin sillä ip-osotteella. vittu rupee palaan hermot sitten ihan justiinsa :|

    Pss. Niin ei siis näköjään kuulukkaan päästä :] Joo tää on tällä selvä . Kiitos vinkeistä.
     
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2007
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page