Miten on mahdollista että mun poltin suostuu polttamaan 54 kertasella nopeudella vaikka maksimi nopeus on 52*24*52(niin siinä etupaneelissa lukee)tämän jälkeen vielä cd:eet toimii tässä asemassa ihan täydellisesti. Poltin on noin 3 kuukautta vanha. ja huomasin sen vain yhtä-äkkiä kun poltin suosittelikin polttonopeudeksi 54 kertasta.. sama poltin polttaa myös cd:t enemmän kuin cd itse sallii. Vai onk se vaa sellain suosittelu nopeus siin cd:n kyljes. Esim. 48* cd:t onnistuu polttaa 54:llä
tuskimpa se sun polttava polttaa tuolla nopeudella, se sun ohjelmisto luulee vain että asema on 54-kertainen. sitäpaitsi 54 nopeuksinen asema ei ole standardien mukainen ellen aivan väärässä ole. ja levyissähän on se nopeus esim 4x-48x niin on suositeltavaa että poltat tuon alueen sisässä olevalla nopeudella. jos poltat hitaammin, levy kerkeää palamaan mahdollisesti puhki, ja jos taas nopeammalla, levyn pinta "ei kerkeä reagoida laseriin". eli sun asemas polttaa maks 52 ja levyjen suosituksia kannattaa myös katsoa, eihän se tarkoita että jos levy tukee 48x ja poltat sille 52 että se levy epäonnistuu aina. mutta suositukset ovat suosituksia
kyllä mä oon nähny uusia polttimia jossa on jopa nopeudet 54*32*54 Mut ehkä se sit tosiaa on niin et se ohjelma sekoilee!