eScan löytö

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by ehtel, Apr 1, 2005.

  1. ehtel

    ehtel Guest

    Hei!
    Kysyttävä olisi paljon, löysin forumin, kun etsisin tietoa *wuauclt.exe :sta.
    Voisiko joku neuvoa, mitä täytyy tehdä:
    '
    ERROR!!! Invalid Entry C:\WINDOWS\system32\vheipwrmt.exe in SYSTEM\CurrentControlSet\Services\*wuauclt.exe...
    Fri Apr 01 11:24:13 2005 => ERROR!!! Invalid Entry system32\DRIVERS\pcipim.sys in SYSTEM\CurrentControlSet\Services\pcipim...
    *
    Onko minun kysymys oikealla alueella? Toivottavasti joku neuvo, kiitos.
     
  2. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Luullakseni sulta puuttuu jotaa fileitä... Eli ei oo mun mielestä mikää örminkäinen. Wintoosan korjausasennus varmaan korjaa ongelman. Se vaa lisää puuttuvat fileet ja korjaa särkyneet järjestelmäfileet. Eli ei katoa mitää eikä oo mikää vaikee juttu. :)
     
  3. ehtel

    ehtel Guest

    Kiitos vastauksesta, Erkkimon.
    Se on ihan mahdollista, minulla on tietokone ollut pari vuotta ja olen abs. itseopiskelija. Työpöytä on täynnä kaikkea, mitä on suositeltu siellä ja täällä. Luettelo:
    SpySubtract, EasyCleaner, Ashampoo WinOptimizer Platinum Suite 2.ink, Error Nuker.Ink, CWShredder.Ink, SpywareBlaster.Ink, Ad-Aware SE Profesional.Ink, Stinger.exe, Registry Mechanic.Ink. Mitä nämä ohjelmat tekevät, minä aina suostun.
    &
    Microsoft Windows XP Profesional Service Pack 2
    AMD Sempron™ 1.66 GHz .
    ?
    "Wintoosan korjausasennus varmaan korjaa ongelman" - miten sen teen? Pikku opastusta, pliiz!
    Ehtel.

     
  4. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    SpySubtract taitaa poistell örminkäisiä, EasyCleaner puhistaa konetta ylimääräsestä sköndestä, Ashampoo on mulle tuntematon, WinOptimizer nimen perusteella optimoi Wintoosan asetuksia, Platinumista ei oo mitää hajuu, Error Nuker on kans ihan outo, Shredderki on ihan uppo-outo, SpywareBlästeri poistaa örminkäisiä, Ad-Aware poistaa örminkäisiä, noista lopuista ei oo mitää hajuu.

    SP2 auttaa tai tappaa koneen. Jos se toimii, se on hyödylllinen, jos ei, se tyyliin tuhoaa järjestelmäsi. Se on Wintoosan tietoturvapäivitys. Toi AMD Sempron on varmaan joku sun prossun softa... o.0

    Nii eli lätkäset Wintoosan asennuslevyn sisää (sulla on vissii XP?) ja valitset recovery -asennuksen. Mä en nyt ihan tarkkoja ohjeita voi antaa, kun ei oo Wintoosaa koneella ja recovery -vaihtoehtoa se ei anna, jos ei jo oo Wintoosaa koneella. Eli jos joku, jolla ois mahollista jeesiä ehteliä, laittais ohjeet, nii ois varmasti paljo apua. Yritän pikasesti googlata, jos vaikka löytäisin.
     
  5. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    No nyt löyty:

    EDIT: Vaikuttaa monimutkaselta, mut se
    johtuu siitä, että tossa on TODELLA
    yksinkertaset ja yksityiskohtaset ohjeet.
     
    Last edited: Apr 1, 2005
  6. ehtel

    ehtel Guest

    Hei Erkkimon!
    Unohdin vielä sanoa, että minulle on Elisan Tietoturva. Mutta nyt ongelma tuntuu olevansa muu.
    "Rauta"(ihhii!) on Buldogista ja tämänvuotinen. Järjestelmä on suomenkielinen, tämä tekee joskus asiat vaikeaksi, (tietokonienkielen sovittaminen, itse kun olen eestiläinen, siis kaiken vaikeampi on ymmärtää sitä just eestiksi).
    En ole vielä mennyt lähettämäsi ohjeen sisään, mutta jo alussa ?recoveri-asetus? – mikä se on? Olisiko tämä ohje suomeksi? Jos ei, kyllä tästäkin on apua ja selvitään pikkuhiljaa.
    Nut aluksi täytyy jostakin XP-levy löytää, sai vähään laatikkoja siivottu, nyt on kaikki asiat hävinnyt.
    *
    Miksi sanot: SP2 auttaa tai tappaa koneen. Jos se toimii, se on hyödylllinen, jos ei, se tyyliin tuhoaa järjestelmäsi ??????? Tämä on asennettu päivityslevyltä heti XP asennuksen jälkeen.
    Joskus pää räjähtää kaikista PC ongelmista, mutta tähän metsän ei tule kuka ilman isoja penkareita konetta korjaaman.
    Ehtel.
     
  7. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ahaa. No tossa on ihan OK suomenkieliset ohjeet tohon hommaa:

    Juu nii jos oikein ymmärsin sun kysymyksen, nii recovery tarkottaa sellasta päälleasennusta, suomeks käytetää nimitystä korjausasennus.

    Nii eli laita tonne hakuu sp2 nii tiiät, mitä tarkotan :) Ja laita hakuaika vaikka kuukautee. Eli täällä itketää vähän väliä kun kone jumiutuu täysin. Mut hyvä homma jos se toimii. Jos SP2 toimii, se on tosi kätevä. Jos ei, nii se on vähä vähemmän kätevä. :p
     
  8. jokke70

    jokke70 Regular member

    Joined:
    Jan 20, 2005
    Messages:
    380
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Toi ashampoo winoptimizer platinium suite 2. on samanlainen kuin esim easy cleaner. Lisänä siin on levyn eheytys sekä skandisk. niissä kylläkin käyttää windows:in omia ohjelmia. Mielestäni et tarvitse molempia käyttää. Itsellä kans molemmat mut käytän enemmän easy cleareniä
     
  9. ehtel

    ehtel Guest

    Kiitoksia vastauksista!
    No nyt menee kyllä aika, ennen vähän raksutan aivoja kun tekemän ryhdyn. Jos jotain menee pieleen, teen ikkuna auki ja huudan: apuaaa!
    Ehtel.
     
  10. ehtel

    ehtel Guest

    Vielä: minun kone toimii, mutta haluaisin, että se olisi brilliantti eikä minkälaisia ERROR ilmoituksia olisi.
    Olisiko kuitenkin hyvä tehdä päälleasennus kuitenkin?
    Terv. E.
     
  11. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Heh! Juu huutele vaa apuaaa. Muista vielä kirjottaa se apuuuaaa tänne, nii voidaa jeesii. :D Ja naapurit saattaa muuten häiriintyy, jos avaat ikkunan ja huudat aaaapuuuaaa. ;)

    Juu päälleasennuksesta ei oikeastaan siis voi olla haittaa. Eli se vaa uusii Wintoosan filuja, jos on tarve. Mitään sun tiedostoja ei katoa.

     
  12. jersi

    jersi Regular member

    Joined:
    Jan 21, 2005
    Messages:
    198
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    mielestäni EHTEL voisit karsii noita cleaneri ja spy softii vähemmäksi.pari antispy ja 1 cleaneri ohjelma varmaan riittää :)mun mielipide on se ,että ei kannata poistaa kaikkee mitä nuo cleanerit ehdottaa siinä voi mennä myös tärkeitä rekistereitä jne..ongelmasi voi johtua juuri noista cleaneri ohjelmista.
     
  13. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Nii. Mulla oli Wintoosa -aikana 2 örminkäistutkaa (Ad-Aware, SpyBot), 2 virustorjuntaa (nortsisti ei kannata olla, mut mulla oliki F-Prot ja AVG), yks rekisterin siivooja (RegMedic) ja palomuurina ZoneAlarm. Enempää ei tarvinu ja kone säily ihan siistinä.

    Tällä hetkellä mulla on 0 örminkäistutkaa, 0 virustorjuntaa, 0 rekisterinputsaajaa ja 1 palomuuri (iptables).
     
  14. jokke70

    jokke70 Regular member

    Joined:
    Jan 20, 2005
    Messages:
    380
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    niinpä easy cleaner:in lisäksi kyllä suosittelen cleanreg3:sta ja noita örkinpoisto juttujakaan mielestäni on turha pitää montaa. Mutta muista ehtel katsoa tosiaan tarkkaan mitä poistat noilla rekisterin siivous ohjelmilla. Ettet vaan poista mitään oleellista. Itsellä on jopa easy cleaner on ehdottanut poistamaan tärkeitä rekisterejä... kannattaa tosiaan katsoa mitä poistaa niin ei tarvitse katua kun pitikin poistaa katsomatta. Nimimerkillä kokemusta on poistaa katsomatta ja kaduttu on! Enää en poistele mitään katsomatta eikä ole tarvinnut katua!
     
    Last edited: Apr 2, 2005
  15. ehtel

    ehtel Guest

    Hei Erkkimon, jersi, jokke !

    Poistin koneelta kaikkinaisia ”turvamiehiä” . Loppujen lopuksi en ole minkälainen Brittney Spears, että kaikki vakoilevat minua. Muuten, tämä lapsellisesti helppo STINGER (vil.nai.com/vil/stinger) oli juuri tämä ohjelma, mikä poisti tietokoneelta ohjelman asetuksen kanssa tullut virukset. Tavallinen standalone ohjelma.

    Tietokone kyllä pyörii aika hyviin, en vielä ole tehnyt mitään radikaalia asioita, kun levyä ei löytöä. That’s piece of cake!
    *
    Olisi uusi kysymys, osanko sen selvästi kysyä? ??? :
    Jos sähköpostini tulee kirje, saanko minä selville IP – osoitteen ja tarkasta sen jälkeen vaikka henkilön? No näin, kun joille on kotisivulla.
    *Selvitykseksi, että asia koske alternatiivilääkettä vakavan sairauden varten. Sain emaili ja haluaisin varmista ihmisen taustatiedot. Ei ollut spam, mutta sairaanhoitajana haluaisin olla varma ihmisen taustasta. Tämä nyt taas on ei-mitään-erikois-tärkeä-asia.
    Terveisiä ja aurinkoisia kevätpäiviä, Ehtel.
     
  16. jersi

    jersi Regular member

    Joined:
    Jan 21, 2005
    Messages:
    198
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    luulen,että IP osotteesta ei taida kovin paljoa tietoa saada?ainakaan nimiä,katuosoitteita jne..
     
  17. ehtel

    ehtel Guest

    Hei!
    Ei tämä olekin niin tärkeä. Luulin vaan semmoista, niin kun joillakuilla on, että kun lähetät vaikka viestisi - heti tule näytön oma IP.
    Minulla oli yksi URL, sain sen linkin Est päivänlehdestä, missä oli puhetta palomuureista . Siellä ehdotin vaikkapa sähköpostin lähettämistä omalle osoitteelle. Jos click! siitä linkkiä, tuli näkyvin koko oman postilaatikon kuva. Minä siivosin sen jälkeen kaikilla mahdollisilla tavoilla tietokoneeni, siksi, että joku ohjelma määritti sen malwere’iksi.
    Voisin kyllä löytää sen, jos hirveästi näen vaivaa ja tarkastan archivesta lehdet.
    Aurinkoa, Ehtel.
     
  18. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    IP -osotteella saadaa selville yhteyden omistajan osote ja osote, missä yhteyttä on käytetty. Poikkeuksena tietysti NAT -osotteet yms. Mut et saa selville, koska sähköposti ei ainakaa oletusarvosesti tallenna IP -osotetta. Eli tietysti omatekemilläni sähköpostiohjelmilla saan oman IP -osotteeni tallentumaan viestin perää ja lähetettyä sen vaikka kenen osotteesta :)P) mut jos sitä ei tallenneta nii ei sitä myöskään saada selville.

    Tota vikaa kysymystä en ikävä kyllä ymmärtäny. :(

    Mut aurinkoisia päiviä!
     

Share This Page