Eli latasin tuon eScanin ja tein sivuston mukaisen ohjeen mukaan asennukset ja päivitin itse eScanin. Aloitin tarkistuksen ja n. 10 s kohdalla tarkistus tavallaan pysähtyy kun n. 100 tiedostoa on tarkistettu. Vaikka itse eScan näyttääkin tarkistuksen olevan meneillään niin ei se ole tunnin aikana tuosta muuttunu. eScan löytää kuitenki yhden ERROR tapahtuman: => ERROR!!! FindFirstFile For C:\Documents and Settings\Omistaja\Kaynnista-valikko\Ohjelmat\Kaynnistys\*.* Failed!!! Reason is Maaritettya polkua ei loydy. (0x3) mikä avuksi?
Scannaus kestää parisen tuntia (2 h). http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm Noita error.eitahan näkyy tuolla ohjeessakin 23, itellä jotain seitsemän. Auttaskohan poisto ja uudelleen lataus.
eScanin skannausnopeus riippuu tarkistetaanko kaikki tiedostot vai vain ohjelmatiedostot, tiedostojen määrästä ja siitä, onko samaan aikaan muistinvarainen virustutka päällä. Itse otan tarkistuksen ajaksi verkkopiuhan pois ja virustutkan pois päältä. Skannaus kestää silti lähes tunnin,
@java75: Mulla on tiedostoja tuplamäärä suhun verrattuna, joten totta kai se kestää kaksinkertaisen ajan.
Ittellä ongelma olikin tuossa services tarkistuksessa. Se aina tökkää siihen ku ne on päällä eikä jatka sannausta sen jälkeen. Saisko tuon jotenkin korjattua?
Tee kuten -kemisti- [bold]Itse otan tarkistuksen ajaksi verkkopiuhan pois ja virustutkan pois päältä.[/bold] services? Tehtävien hallinta lopeta palvelu. Virus torjunta jos se haittaa, mutta muista ottaa verkkopiuha irti ensin. ÄLÄ aloita scannausta noilla alkuperäisillä asetuksilla. Muuta niitä siten, että valitset kohdan Drive ja sitten All Local Drivers. Varmista myös,että kohta Scan All Files on valittu. Asetukset siis kuvan mukaiset. Vasta tämän jälkeen paina Scan nappia.