Esim. Elisa / Saunalahti ei hyväksy toiseksi yleisintä käyttöjärjetelmää

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by 1pertti, Oct 23, 2013.

1. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Windows XP on käytössä olevista käyttöjärjestelmistä yhä toiseksi yleisin Windows 7:n jälkeen. Uusin XP:ssä toimiva Internet Explorer -selain on IE 8. Esimerkiksi nuo otsikossa mainitut Elisan sivustot eivät ole pitkään aikaan toimineet IE 8:lla, vaan sen käyttäja saa kehoituksen päivittää selain uudempaan. Kun sitten painaa IE:n päivityslinkkiä, jonka sivusto tarjoaa, tulee ilmoitus:
    "Kiitos!
    Käytät Internet Explorer 8:aa, Windows XP:n uusinta selainta."

2. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Eihän tuo ole käyttöjärjestelmän vika, vaan selaimen. Itse en ole käyttänyt Xploreria enään vuosiin koska joko on yhtähyviä ellei jopa parempiakin vaihtoehtoja netissä surffaamiseen. Mikäli kyseessä on työpaikan tietokone, niin kannattanee pyytää ATK tuelta että päivittävät joko järjestelmät uusiin tai sitten asentavat jonkin vaihtoehtoisen selaimen kuten Mozillan Firefox tai Googlen Chrome.
    Siitä ei ole kovin pitkää aikaa kun verkkosivustot kehottivat päivittämään Xplorer 6.0:n uudempaan selaimeen koska sitä ei enää esim tietoturvallisista syistä tuettu.

Eli kumpi se ongelman ydin on, järjestelmä vaiko selain? Itse näkisin ja väittäisin että kyseistä selainta ei enään kaikissa paikoissa tueta, vaan pyydetään päivittämään se joko uusimpaan tai vaihtamaan selainta. Kaikki verkksivut eivät kerää tietoja käyttäjän järjestelmästä, mutta selaimesta useimmat kyllä keräävät tietoa.

3. rick79

rick79 Senior member

Trophy Points:
    193
    OmaElisa on milllä tahansa selaimella ja/tai käyttiksellä uskomattoman hidas ja buginen. Valittanu siitä jo muutaman vuoden vaan eipä nuo tunnu mitään sille tekevän.

Last edited: Oct 24, 2013
  4. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Se tuossa on jotenkin koomista, että pyydetään päivittämään selain uudempaan versioon, ja kun klikkaa päivityslinkkiä, tulee ilmoitus, että sinulla on jo uusin selain (koska XP:lle ei siis ole uudempaa IE:tä).

Itse opin aikoinaan käyttämään IE:ta "luotettavilla" sivustoilla, koska sivut suunniteltiin toimimaan nimenomaan IE:llä ja monilla sivustoilla IE:tä suositeltiinkin. Muille selaimille sivuja viritettiin sitä mukaa kuin niiden käyttäjät kertoivat kokemistaan ongelmista. Joillakin sivuilla tarvitsin aikanaan myös Javaa, jonka olin poistanut "sekalaisilla sivuilla" käyttämästäni Firefoxista.

Edit: Tarkennan vielä, että otsikon "ei hyväksy käyttöjärjestelmää" viittaa siihen, ettei Elisa hyväksy uusinta XP:ssä toimivaa ja XP:hen sisältyvää selainta.

Last edited: Oct 26, 2013

Share This Page