Etähallinta MS XP Home koneilla

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by skorpioni, Sep 27, 2007.

1. skorpioni

skorpioni Member

Trophy Points:
    11
    Etähallinta tökkii

Pitäisikö näiden VNC-etähallinta ohjelmien toimia XP home koneesta XP-home koneeseen? Ajattelin vain, kun XP:n oma etätyöpöytäyhteysohjelma ei toimi, ellei toinen koneista ole XP Pro-versio. Olen yrittänyt luoda yhteyttä kotona lähiverkossani toiseen XP home koneeseen tuloksetta. Olen muistanut kytkeä Xp:n palomuuriasetuksissa poikkeukset ja muut sellaiset jutut. (olen myös kytkenyt palomuurin pois päältä) Ohjelmina olen kokeillut Real VNC, Ultra VNC ja TeamViever-ohjelmia. Ainoastaan TeamViever ohjelman oma extra-vaihtoehto, jossa jokaiseen yhteyteen tarvitaan uusi salasana, sain toimimaan. Tarvitsisin kuitenkin pysyvän, IP-osoitteella toimivan yhteyden. Etähallintaan otettava, lähiverkossani oleva kone olisi "piilossa, ilman lisälaitteita, ja käynnistäisin sen vain tarvittaessa.
    Tietäsikö joku tästä asiasta jotain?

2. Voltaren

Voltaren Regular member

Trophy Points:
    28
    En nyt mikään expertti ole, mutta realvnc on toiminut itsellä moitteetomasti. Taloudessa 2 tietokonetta, molemmissa xp pro (ei pitäisi olla väliä onko toinen xp home tai pro, xp ku xp.
    Ainoa mikä on hidastanut nii jos molemmat koneet ei ole samassa aliverkossa (eli ip suoraan operaattorilta)ja sama aliverkonpeite.
    Yhtäkaikki, eipä tästä apua taida olla, mutta vedä komentokehotteesta ipconfig molemmille koneille ja kato se aliverkonpeite..

Asia täysin eri jos on NAT käytössä? Siitä et maininnut...

3. skorpioni

skorpioni Member

Trophy Points:
    11
    Molemmat koneet on samassa aliverkossa.(255.255.255.0) Verkossa on kolmen koneen lisäksi myös Packard Bell NetStore 3500 ulkoinen (verkkoversio)kiintolevy ja ip:t tulee automaattisesti DHCP:ltä tällä hetkellä. Hyvä tietää, että ei ole ongelmia käyttisversioiden kanssa. Tuo NAT-asia on mulle vähän epäselvä. Tarkoittanee ADSL-modeemin asetusta. Tässä mun modeemi: Zyxel Prestige 645R Web. Onko tässä modeemissa NAT?
    Tässä modeemin valikko. Onko siinä joku asetus, joka pitää muuttaa?

Copyright (c) 1994 - 2002 ZyXEL Communications Corp.

Prestige 645R Web Main Menu

Getting Started Advanced Management
    1. General Setup 21. Filter Set Configuration
    3. Ethernet Setup 22. SNMP Configuration
    4. Internet Access Setup 23. System Password
    24. System Maintenance
    25. IP Routing Policy Setup
    Advanced Applications 26. Schedule Setup
    11. Remote Node Setup
    12. Static Routing Setup
    15. SUA Server Setup 99. Exit

Enter Menu Selection Number:

4. ralete

ralete Member

Trophy Points:
    16
    Sama ongelma!

0letuksena tuossa 645R Webissä on NATtaus päällä.
    Ja se pitäisi saada pois. Tuli hankittua rautapalomuuri, joka hoitaa Nattauksen paremmin eli jakaa istuntoja moni tuhat kertaisen määrän.
    Löysin kyllä ohjeet webbiliittymälle:
    http://portforward.com/english/rout...ommand_and_Conquer_Tiberian_Sun_Firestorm.htm

Mutta jostain syystä en pääse kuin telnetillä kiinni setuppiin. Mitä tuonne valikko kohtaan 15 SUA Server Setup pitää laittaa?
    Nyt siellä on:

Menu 15 - SUA Server Setup

Port # IP Address
    ------ ---------------
    1.Default 0.0.0.0
    2. 0 0.0.0.0
    3. 0 0.0.0.0
    4. 23 192.168.1.1
    5. 0 0.0.0.0
    6. 0 0.0.0.0
    7. 0 0.0.0.0
    8. 0 0.0.0.0

------ ---------------

5. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Nykyinen konfiguraatio ohjaa ulkoapäin tulevan liikenteen porttiin 23 ip:seen 192.168.1.1. Valitse joku suuruudeltaan 10000+ portti ja ohjaa se vnc-serveri-koneen ip:seen. VNC-serverin määrität kuuntelemaan samaa porttia, ja määritä mielellään mitkä ip:t etäyhteyttä saa käyttää. Älä missään tapauksessa käytä oletusporttia, isoa pahaa internettiä pitää sen verran kunnioittaa.

Share This Page