ET:n videointi

Discussion in 'PC:n pelit' started by thejammy, Nov 3, 2006.

1. thejammy

thejammy Regular member

Trophy Points:
    46
    voisko joku tehdä ohjeen alusta loppuun miten nauhottaa ja sitten muokata elokuva wolfensteinistä.

2. Irratium

Irratium Regular member

Trophy Points:
    46
    Pelissä avaamalla konsolin ja kirjoittamalla sinne /record "tiedostonnimi" (ei pakollinen mutta nimeäminen selventää paljon) saat nauhoitettua itse pelistä *.dm_84 tiedostoja. Demojen muuntaminen aviksi käy käynnistämällä demo katseltavaksi tallennuksen jälkeen, pelin päävalikosta valitsemalla Replays ja sieltä haluamasi demon. Muista kuitenkin käynnistää asiaankuuluva modi tarvittaessa (etpro esim.)
    Demonkatselun aikana se pieni loova alanurkassa opastaakin, mutta napeilla F1-F5 saat tehtyä "avirecordia" eli se käytännössä tekee demosta kuvia (tga-formaatti) jotka saat esim. virtualdub tai pjbmp2avi - ohjelmilla kasattua oikeaksi .avi-tiedostoksi. F1-F5 napit määräävät avi-tiedoston fps:n eli ruudunpäivitysnopeuden, suurempi on tietysti parempi. Nopeus menee tämän taulukon mukaan :
    F1 = 0fps
    F2 = 10fps
    F3 = 15fps
    F4 = 20fps
    F5 = 24fps

Muista että tuo avirecord kerää *.tga-kuvat Et:n screenshots - kansioon, (esim ...Wolfenstein enemy territory/etpro/screenshots) joten sen tyhjääminen kannattaa suorittaa ennen avirecordia. Kun olet nauhoittanut mieleisesi pätkän demon aikana (hidastuu avirecordin ajaksi todella paljon sillä kuvia on satoja, tuhansia tallennettavana) on vuorossa *.avi:ksi muuntamisen aika, johon itse käytin tuota pjbmp2avi-nimistä ohjelmaa. Löytyy esimerkiksi tuosta, pitäisi olla tuo zippi :
    http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=1017&ssid=0&did=2
    Valitset kuvamuodon eli sen *.tga:n ja selaat oikeaan kansioon ja valitset kuvat jotka haluat muuttaa videoksi. Sen jälkeen valitse myös videon fps, muista ottaa sama millä nauhoitit demosta ettei tule ongelmia. Sitten saa valittua vielä kodekkikohtaiset asetukset, ne saat tarkastaa itse. Screenshots-kansio kannattaa tietysti tyhjentää aina uuden avirecord-pätkän tallentamisen jälkeen sillä ne kuvat vievät paljon tilaa ja menee sekavaksi jos niitä on siellä monta sarjaa. Näitä nyt valmistettuja "oikeita avi-pätkiä" sitten tietysti muokataan jollakin videonmuokkausohjelmalla eteenpäin.

Saman pitäisi onnistua myös virtualdubilla pjbmp2avi:n sijaan, mutta en ole itse sitä kokeillut joten en osaa neuvoa siinä asiassa. Tämä vain siis keino jolla itse aikoinani pari pätkää väänsin lähinnä omaksi huvikseni, ja hyvin tuloksin. Jos tuntuu vaikealta, jätä homma sikseen tai hommaa fraps ja tyydy surkeaan laatuun.

Last edited: Nov 3, 2006

Share This Page