En saa mitenkään etupaneelin mikki-liitäntää toimimaan, vaikka oon yrittäny monella tavalla johdot emolevyn audio-liitäntään pistää. Eli emo on asuksen A7N8X-E Deluxe ja koneen taakana olevaan mikrofoni-liitäntään pistettynä mikki kyllä toimii... Emolla tämmöset pinnit: - AGND - +5VA - BLINE_OUT_R - BLINE_OUT_L - MIC2 - MICPWR - Line out_R - NC - Line out_L etupaneelista tulevalla johdolla tämmöset liittimet: - GND - 2x EAR L - 2x EAR R - MIC IN - MIC-VCC Kuulokkeet saan toimimaan mutta jos joku neuvois miten nuo mikin johot pitää pistää nii mukava olis... Kiitos jo etukäteen.
Oletko emon ohjekirjasta katsonut? Luulisi nuo mikin johdot menevän GND AGND:hen, MIC-VCC MICPWR:ään ja menisikö tuo MIC IN tuohon MIC2:teen. Varmasti en tiedä, luulisi löytyvän emon manuaalista jotain osviittaa.
Emolevyllä voi olla jumpperi jolla pitää aktivoida nuo liittimet. Katso sieltä manuaalista tuota jumpperia, joka on yleensä mainittu siinä liittimien yhteydessä. Näin heittämällä voisin arvailla: Nämä on kuuloke/kaiutin liitäntöjä: 1. EAR R -> Line out_R 1. EAR L -> Line out_L 2. EAR R -> BLINE_OUT_R 2. EAR L -> BLINE_OUT_L Nämä on ne sen mikrofoonin liitännät: MIC IN -> MIC2 MIC-VCC -> MICPWR ja tietysti maa: GND -> AGND
Onko Windowsin mikserissä erikseen säätö MIC2:lle, joka pitää 'avata', jos siitä haluaa ääntä? Edit: Eipä taida olla, samaan mikkilinjaan kai tuo kytkeytyy.
Minulla ainakin asuksen emossa (en nyt juuri muista mallia) tuohon etulevyyn vaikkapa kuulokkeet tökättäessä se sulkee takaa kajareille menevän liitännän. Eipä tuo pahemmin ole toistaiseksi haitannut mutta jotenkin ärsyttävä toiminto kyllä on kun ei voi käyttää yhtäaikaa molempia.
Ohjekirjassa ei oo muuta kuin nuo pinnien nimet, ja sen jumpperin oon jo ottanu pois. Tuota MIC IN -> MIC2 ja MIC-VCC -> MICPWR oon koittanu mutta ei vaan toimi..
Varmistuksena vielä, mihin sitä MIC-VCC eli MICPWR pinniä olet tarvinnut? Tarvitseeko mikkisi ulkoisen jännitteen (elektreettimikki)? Kokeile kytkeä joku ns. dynaaminen mikki (eli paremman puutteessa vaikka kuuloke/kaiutin, sellainenhan toimii myös käänteisesti mikkinä) MIC2:n ja AGND:n välille ja naputtele sormella, kuuletko mitään. Tai mieluummin katsot tasomittareista jollain CoolEditillä/GoldWavella/Audacityllä.